ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

پرکارترین کارگردان تاریخ سینمای ایران درگذشت! / سرطان بازهم سینما را داغدار کرد

چهارشنبه, 24 بهمن, 1397
رضا صفایی پرکارترین کارگردان تاریخ سینمای ایران

رضا صفایی ، فیلمساز ایرانی که با عنوان پرکارترین کارگردان تاریخ سینمای ایران شناخته می ‌شود، در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش میم ست، آقای صفایی روز دوشنبه ۲۲ بهمن بعد از گذراندن یک دوره دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان درگذشته است.

او در دوران فعالیت ۱۷ ساله خود به عنوان کارگردان در سینمای ایران، ساخت بیش از ۵۰ فیلم را در کارنامه دارد که بیشترین تعداد فیلمی است که یک کارگردان در ایران ساخته است.

پرکارترین کارگردان تاریخ سینمای ایران فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۳۷ با بازی در فیلم چشم ‌به‌ راه آغاز کرد و بعد از آن طی چند سال مسئولیت ‌هایی مانند مدیریت تولید و دستیاری کارگردان را تجربه کرد.

رضا صفایی فیلم زنگ ‌های خطر ، اولین فیلم خود را در سال ۱۳۴۲ کارگردانی کرد و تا سال ۱۳۵۹ که فیلم قیام را ساخت در عرصه کارگردانی سینما فعال بود.

منتقدان سینما فیلم‌ های آقای صفایی را در رده آثار مشهور به فیلمفارسی قرار می دهند که پیش از انقلاب ایران به فیلم ‌های عموما عامه ‌پسند گفته می‌ شد.

سرعت رضا صفایی در ساخت فیلم و پایان فیلمبرداری آثارش نام او را در میان سینماگران و تهیه‌ کنندگان بر سر زبان ‌ها انداخته بود.

گفته می ‌شود آقای صفایی ساخت فیلم لوطی قرن بیستم را با بازی رضا بیک ‌ایمانوردی در ۹ روز پایان داد و توانست عنوان سریع‌ ترین کارگردان را در سینمای ایران به خود اختصاص دهد.

پرکارترین کارگردان تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب هم در سال ۱۳۷۷ سریال شیطان ‌صفتان را برای تلویزیون ایران ساخت و دو سال بعد هم در ساخت فیلم سینمایی لانه عقاب ‌ها شرکت داشت. گفته می ‌شود او کارگردانی فیلم را بر عهده داشته اما به دلیل مخالفت مقام‌ های سینمایی وقت، نام او به عنوان مشاور کارگردان این فیلم به ثبت رسیده است.

فیلم‌ های "زیبای جیب ‌بر" ، "جاهل و رقاصه" ، "جوجه فکلی" و "پسران قارون" از جمله دیگر آثار رضا صفایی، پرکارترین کارگردان تاریخ سینمای ایران می باشد.

بعد از آقای صفایی کارگردان ‌هایی مانند ایرج قادری ، سیامک یاسمی و ساموئل خاچیکیان ساخت بیشترین آثار سینمایی را در کارنامه خود دارند.

تیم میم ست درگذشت رضا صفایی را به خانواده و بستگان و تمام سینما دوستان تسلیت عرض می کند.

نظر شما در مورد آثار رضا صفایی ، پرکارترین کارگردان تاریخ سینمای ایران چیست؟

نظرات خود را در پایین مطلب با ما و دیگر علاقه مندان به اشتراک بگذارید. 

رضا صفایی پرکارترین کارگردان تاریخ سینمای ایران رضا صفایی پرکارترین کارگردان تاریخ سینمای ایران

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications