ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

نگاه جالب و متفاوت کریستوفر نولان به سه گانه بتمن ساخته خودش

دوشنبه, 24 اردیبهشت, 1397
نولان
به گزارش میم ست، در جدیدترین اخبار فیلم و سینمای هالیوود، کریستوفر نولان (Christopher Nolan) یکی از کارگردان های مطرح و معروف هالیوود، در طی جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرد که هر کدام از قسمت‌ های سه گانه شوالیه تاریکی (The Dark Knight) ژانر متفاوتی دارد. سال 2000 بود که نولان با ساخت فلیمی به نام یادگاری (Memento) توانست تمام توجهات را به سمت خود جلب کند و با این فیلم وارد دنیای هالیوود شود. این فیلم نقد های بسیار مثبتی دریافت کردو به نوعی نقطه شروعی برای این کارگردان خوش ذوق و خلاق سینما بود تا بتواند آثاری همچون شوالیه تاریکی یا تلقین را بسازد. اولین فیلم این سه گانه در سال 2005 و با نام بتمن آغاز می کند (Batman Begins) بود. در این فیلم ما شاهد حضور کریستین بیل (Christian Bale) نقش بروس وین یا همان بتمن بودیم، لیام نیسون (Liam Neeson) نیز نقش آنتاگونیست داستان یعنی رأس الغول را بر عهده داشت. پس از آن نولان دنباله فیلم بتمن آغاز می‌کند را هم ساخت و فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight) را در سال 2008 اکران کرد. این آثر به چهارمین فیلم برتر IMDB تبدیل شد و توانست فروش بسیار زیاد و بیش از حد انتظار را تجربه کند. البته این فیلم بخش مهمی از موفقیت خود را مدیون هنرنمایی عجیب و غریب و فوق العاده هیث لجر فقید (Heath Ledger) در نقش بزرگترین دشمن بتمن یعنی جوکر بود. بازی او در این نقش به حدی خوب بود که توانست اولین بازیگر هالیوود باشد که برای بازی در یک فیلم کمیک بوکی و ابر قهرمانی اسکار می گیرد. در نهایت فیلم شوالیه تاریکی بر می‌ خیزد (The Dark Knight Rises) حسن ختامی بود بر این سه‌ گانه با شکوه. این فیلم هم در سال 2012 روی پرده سینما رفت. در این فیلم دشمن جدیدی به نام بین با بازی تام هاردی (Tom Hardy) معرفی شد. نولان در جدیدترین مصاحبه خود در یک اظهار نظر جالب گفت که هر فیلم از این سه گانه، ژانر مخلفی دارد. نولان در این هفته نولان در جشنواره فیلم کن حضور داشت که به طور مختصر درباره حرفه خود و به‌ خصوص  سه‌ گانه شوالیه تاریکی حرف‌ هایی را بیان کرد. براساس گفته‌ های سایت خبری توتال فیلم (Totalfilm)، این کارگردان محبوب طی صحبت های خود گفت که هر کدام از قسمت‌ های این سه‌ گانه، از قوانین ژانرهای متفاوتی پیروی می‌کنند. به گفته‌ ی خود نولان، فیلم بتمن آغاز می‌ کند یک "ماجراجویی قهرمانی"، فیلم شوالیه تاریکی یک "فیلم جنایی" و فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد نیز یک "فیلم جنگی»" محسوب می‌شود. او در ادامه صحبت‌ های خود بیشتر درباره این موضوع صحبت کرد که توتال فیلم در صفحه رسمی توییتر خود آن را بیان کرد. این صحبت‌ ها به شرح زیر است:
کریستوفر نولان اعلام کرده که هر کدام از قسمت‌ های سری فیلم بتمن او، یک ژانر متفاوت را به نمایش می‌ گذارد. بتمن آغاز می‌کند "ماجراجویی قهرمانی"، شوالیه تاریکی یک "فیلم جنایی" که قابل مقایسه با فیلم مخمصه (Heat) ساخته‌ ی مایکل مان است و بر می‌ خیزد هم یک "فیلم جنگی" محسوب می‌ شود. این ژانرها براساس آنتاگونیست‌هایی که در هر اثر وجود دارند تعریف شده است: رأس الغول که نقش مربی بروس را بر عهده دارد، جوکر که یک تروریست محسوب می‌شود و در نهایت بین که یک فرد نظامی است.
اگرچه تمامی این سه قسمت از لحاظ شخصیت‌ها و سبکی که دارد با یکدیگر در ارتباط هستند و شباهت‌های زیادی دارند، اما حرفی که نولان درباره آن زده است، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. نولان  

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications