ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

فروش تابستانه سینمای ایران به ۶۱ میلیارد تومان رسید

جمعه, 30 شهریور, 1397
فروش تابستانه سینمای ایران - هزارپا

فروش تابستانه سینمای ایران

به گزارش میم ست در جدیدترین اخبار فیلم و سینمای ایران تابستان امسال حدود ۲۲ فیلم سینمایی روی پرده رفتند و فروش تابستانه سینمای ایران به بیش از ۶۱ میلیارد تومان رسید. این درحالی است که حدود نیمی از این مقدار حاصل فروش یک فیلم سینمایی یعنی «هزارپا» بوده است.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در آماری رسمی درباره گیشه تیرماه سینما اعلام کرده بود که میزان فروش تابستانه سینمای ایران در تیرماه سال ۹۷ معادل ۲۱ میلیارد  و ۴۴۶ میلیون و ۴۶۵  هزار تومان بوده و ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۱۳ نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند. همچنین با مقایسه تیرماه امسال با مدت زمان مشابه در سال ۹۶، این رقم در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بوده و ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۶۴۱ نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند که بر این اساس در تیرماه ۹۷ سینما ۲۷ درصد افزایش فروش و ۱۵ درصد افزایش بیننده را شاهد بوده است.
در بین آثار پرفروش سینمای تابستان ایران، «هزارپا» ابوالحسن داوودی با فروشی بیش از ۳۵ میلیارد تومان در صدر جدول قرار گرفت و با فاصله زیادی، فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی و «دشمن زن» کریم امینی با حدود چهار میلیارد تومان در رده دوم و سوم قرار گرفتند. دو فیلم «چراغ های ناتمام» و «یک کیلو و بیست و یک گرم» به ترتیب با فروش‌ ۱۴ و ۲۰ میلیون تومان در قعر جدول فروش قرار دارند. نظر شما در مورد فروش تابستانه سینمای ایران چیه؟ آیا این فروش می تونه در پاییز و زمستان نیز تکرار بشه؟ فروش تابستانه سینمای ایران - فروش فیلم تنگه ابوقریبفروش تابستانه سینمای ایران - دشمن زن  

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications