ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

شازده جشنواره تئاتر فجر با «شازده کوچولو»‌ی قصه‌هایمان فرق داشت

سه شنبه, 30 بهمن, 1397
جشنواره تئاتر فجر

ردِ «شازده کوچولو» را با همان شال زرد رنگ همیشگی‌اش در داستان‌های کودکی می‌توانیم پیدا کنیم، اما شاید تا قبل از دیدن تئاتر «شازده کوچولو» کمتر کسی حتی به این‌که شازده‌ی کوچک این داستان، پسر است یا دختر فکر کرده بود!

به گزارش میم ست، اجرای «شازده کوچولو» بر اساس داستانی از «آنتوان‌دوسنت‌اگزوپری» در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر هر چند همه صندلی‌های این سالن را پر نکرد اما اجرایش آن‌قدر جذابیت و خاطره از دنیای کودکی داشت که فقط صدای نفس‌های تماشاگران تا بیان آخرین دیالوگ شنیده می‌شد.

مسعود کرامتی، احمد ساعتچیان و بهناز جعفری سه بازیگری بودند که هر کدام و در هر زمانی یکی از نقش‌های خلبان، جغرافیدان، تاجر، مار، ستاره‌شناس، گل‌سرخ، روباه، خودپسند، کویر، سوزنبان، پادشاه، فانوسبان و زمینی‌ها را ایفا کردند اما در مقابل شال زرد بر گردن هر کدام از این سه بازیگر که انداخته می‌شد، او در آن آیتم نقش شازده کوچولو را ایفا می‌کرد.

 

جشنواره تئاتر فجر

هر چند محوریت داستانِ شازده کوچولو براساس کتاب دوسنت اگزوپری اجرا شد، اما با توجه به انتخاب شخصیت‌ها و تغییر دائم نقش شازده کوچولو، می‌توان گفت که شازده‌ی این داستان با شازده‌ی کوچولوی داستانی که در این سال‌ها خوانده بودیم، فرق داشت.

با پایان نمایش مصطفی قربان‌پور نویسنده و کارگردان در سخنان کوتاهی گفت که آخرین اجرای «شازده کوچولو» در شهریور ماه امسال روی صحنه رفته است.

هر چند روی برگه‌ی بلیت‌هایی که همه مخاطبان این تئاتر در اختیار داشتند، نسبت به آوردن تنقلات و نوشیدنی منع شده بودند اما شاید بهتر بود در کنار ذکر این دو مورد، به نکشیدن سیگار یا پیپ هم اشاره می‌شد، چون از میانه‌ی اجرا، بوی پیپ در سالن پیچید که البته مشخص نبود منبع انتشار آن از کجا بود.

 

جشنواره تئاتر فجر

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications