ویدئوهای سایت

person
لیام نیسون
لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون لیام نیسون
عکس از
لیام نیسون
لیام نیسون
Liam Neeson

لیام نیسون

1331/03/17 (1952/06/07) : 71 سال
ایرلند شمالی - بالمینا
لیام نیسون
لیام نیسون
لیام نیسون
لیام نیسون
لیام نیسون

بیوگرافی


لیام جان نیسون معروف به لیام نیسون (متولد ۷ ژوئن ۱۹۵۲) بازیگر ایرلندی است. مجله امپایر او را در فهرست صد تن از جذاب‌ترین ستاره‌های تاریخ سینما جهان قرار داده است. نیسون از بازیگران گزیده کار محبوب به شمار می‌رود.

زندگی هنری

او مدت زمان زیادی را به عنوان معلم در کالج سنت مری در نیوکاسل فعالیت کرده است. با این حال در سال ۱۹۷۶ او در تئاتر نمایشی بلفاستحضور یافت و اولین فعالیت حرفه‌ای اش را در نمایش مردم برخواسته به ثبت رساند. نیسون بعد از دو سال به تئاتر دوبلین ابی پیوست، جایی که در آنجا نقش‌های کلاسیک بازی می‌کرد. در آنجا بود که نظر کارگردانی به نام جان بورمن را جلب کرد و در فیلم اکس کالیبور محصول ۱۹۸۱، نقش سر گوین به او داده شد که این نقش، اولین کار جدی سینمایی وی محسوب می‌شود. نیسون بیشتر به خاطر ایفای نقش اسکار شیندلر در فیلمفهرست شیندلر (۱۹۹۳) ساخته استیون اسپیلبرگ شهرت دارد. از دیگر فیلمهای معروف او می‌توان به مرد تاریکی (۱۹۹۰)، مایکل کولین (۱۹۹۶)،جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح (۱۹۹۹)، کینزی (۲۰۰۴)، بتمن آغاز می‌کند (۲۰۰۵)، ربوده شده (۲۰۰۸)، ناشناس (۲۰۱۱) و خاکستری(۲۰۱۲) اشاره کرد.

زندگی شخصی

او در سال ۱۹۹۴ پس از فیلم نل با ناتاشا ریچاردسون ازدواج کرد. این پیوند تا زمان مرگ ریچاردسون در ۱۸ مارس ۲۰۰۹ ادامه داشت. وی اعضای بدن همسرش را اهدا کرد.

در ژانویه ۲۰۱۲ مجله سان ادعا کرد که نیسون دین خود را از مسحیت به اسلام تغییر داده‌است. بر اساس گفته‌ها، وی پس از شنیدن صدای اذاندر استانبول ترکیه عنوان داشته اذان برای او نوای روح نوازی است ولی او مسلمان نشده است.

بیشتر

آثار


جوایز


We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications