ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

تحلیل بازی ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ ؛ خداحافظی غرورآمیز با جام

سه شنبه, 5 تیر, 1397
تحلیل بازی ایران و پرتغال

تحلیل بازی ایران و پرتغال

به گزارش میم ست در این نوشته به افتخار آفرینی بچه های تیم ملی خواهیم پرداخت تا ما نیز به نوبه خود به نوعی از آن ها تشکر کرده باشیم. با تحلیل بازی ایران و پرتغال با ما همراه باشید. پس از اعلام ترکیب دو تیم، شاهد این بودیم که پرتغال دو بازیکن کلیدی خود در خط هافبک در این بازی را در اختیار ندارد و برناردو سیلوا و ژائو موتینیو در ترکیب اولیه قرار نگرفته اند و از طرف دیگر نیز کریم انصاری فرد برای اولین بار نیمکت نشین شد و علیرضا جهانبخش بار دیگر به ترکیب ایران بازگشت .

تحلیل بازی ایران و پرتغال ؛ گل کوارشما

در این بازی در نیمه اول شاهد بازی منطقی ایران در بیشتر دقایق بازی بودیم، و ملی پوشان کشورمان به سان یک تیم درجه ۱ فوتبال جهان پا به پای رونالدو و یارانش بازی کردند و موقعیتهای گل جدی دو تیم تقریباً برابر بود؛ ایرانی ها که در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی در جو بازی و نام رونالدو قرار داشتند، توانستند به اعصاب خود مسلط شوند و بازی روان و بدون استرسی را در ادامه بازی در نیمه اول از خود به نمایش بگذارند اما اشتباه در یارگیری مهدی طارمی باعث شد، کوارشما به سادگی از او عبور کند. این بازیکن با ضربه ای بیرون پا و غیرقابل مهار یکی از زیباترین گلهای جام جهانی را در دقایق پایانی نیمه اول به ثمر برساند تا امیدهای ایران برای صعود به حداقل برسد چرا که در بازی همزمان دیگر نیز اسپانیا و مراکش به تساوی ۱-۱ رسیده بودند و ایران برای صعود می بایست دو گل در ادامه بازی به پرتغال می زد که اینکار کمی دور از ذهن به نظر می رسید.  تغییر پست مهدی طارمی در این بازی به شدت بر روی عملکرد او اثر گذاشته بود و مشخص نیست با وجود سامان قدوس در آن پست که به صورت تخصصی وجود دارد، چرا از مهدی طارمی در این منطقه استفاده کرده است.

تحلیل بازی ایران و پرتغال ؛ نیمه اول، بازی منطقی و پایاپای با چاشنی بدشانسی

در دقیقه ۲ بازی اولین حرکت جدی بازی با شوت در چارچوب رونالدو ایجاد شد که بیرانوند توانست به خوبی توپ را جمع کند.   در دقیقه ۶ بازی ضد حمله ایران با حرکت ترکیبی سردار آزمون و جهانبخش همراه شد و جهانبخش با یک پاس عرضی، وحید امیری را در پشت محوطه جریمه در موقعیت گل قرار که شوت امیری روی پای او ننشت و با اختلاف به بیرون رفت.

تحلیل بازی ایران و پرتغال ؛ صحنه درگیری عزت اللهی و بیرانوند

تحلیل بازی ایران و پرتغال در دقیقه ۹ بازی، زشت ترین صحنه بازی برای ایرانی ها رقم خورد و بر روی اشتباه بیرانوند در خروج از دروازه و قاطی کردن با عزت اللهی، برای لحظاتی این دو بازیکن درگیری فیزیکی پیدا کردند که این اتفاق در سطح جام جهانی نبود. تا دقیقه ۱۰ بازی پیمان یوسفی نشان داد با اقتدار، ضعیف ترین گزارشگر صدا و سیما است که با صحبتهای بی ربط خود به بازی، تنها بر روی اعصاب بینندگان تلویزیونی است. در دقیقه ۱۱ باز هم شاهد خروج اشتباه دیگری از بیرانوند بودیم که نشان از فشار بالا بر دروازه بان کشورمان در این بازی داشت. در دقیقه ۱۲ نیز بار دیگر شاهد اشتباه بیرانوند در دریافت یک سانتر ساده بودیم که به نظر می رسد کری خوانی پیش از مسابقات او برای رونالدو، فشار روانی زیادی بر روی او ایجاد کرده است. در ۲۰ دقیقه اول بازی، ایران به فشردگی بازی با اسپانیا دفاع نکرد اما فشار عصبی زیاد بر روی بازیکنان ایران مشهود بود. تحلیل بازی ایران و پرتغال در دقیقه ۲۱، احسان حاج صفی با لایی زیبایی که به بازیکن پرتغال زد، او را مجبور به خطا در بهترین نقطه پشت محوطه جریمه کرد که رامین رضاییان نتوانست این توپ را به خوبی به سمت دروازه شلیک کند. بازیکنان تیم ایران در پس از دقیقه ۲۰ به اعصاب حود مسلط تر شدند و بازی به مراتب بهتری از ۲۰ دقیقه اول از خود به نمایش گذاشتند به طوری که ضد حملات هدفمند و سریع ایران با ۲ و ۳ بازیکن، نفس دفاع کند پرتغال را به شماره انداخته بود. مهدی طارمی در این دقایق با توجه به اینکه در پست غیرتخصصی خود بازی مرکد، برخلاف بازی با اسپانیا کم فروغ ظاهر شد. در دقیقه ۲۸ مجید حسینی توانست با یک دفاع عالی، یک موقعیت عالی گل را از پرتغال بگیرد. در دقیقه ۳۳ جدی ترین موقعیت ایران بر روی ضربه ایستگاهی ایجاد شد و سعید عزت اللهی  با ضربه سری عالی توانست دروازه پرتغال را تهدید کند تا ایران تا اینجای کار تقریباً بازی پایاپای و خوبی با پرتغال به نمایش گذاشته باشد. بازی در نیمه اول به خوبی توسط ایران اداره شد و رونالدو تحت تاثیر بازیکنان ایرانی قرار داشت و به جز حرکت دقیقه ۲ خود نتوانست کار خاصی انجام دهد. اما متاسفانه کوارشما در دقیقه ۴۴ با یک شوت بیرون پای غیر قابل مهار، طلسم دروازه ایران را شکست تا یکی از زیباترین گلهای جام جهانی ثبت شده باشد.

تحلیل بازی ایران و پرتغال ؛ نیمه دوم، هنرنمایی استثنایی بیرانوند مقابل رونالدو

تحلیل بازی ایران و پرتغال نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که هنوز چند دقیقه از بازی نگذشته بود که حرکت رونالدو در محوطه جریمه و سرنگون شدن او در محوطه جریمه باعث شد تا داوران در باکس VAR به داور وسط اشاراتی برای بازبینی صحنه را بدهند و داور پاراگوئه ای در نهایت نقطه پنالتی را نشان داد و علیرضا بیرانوند توانست به زیبایی پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کند تا در کری خوانی با رونالدو از او پیش بیفتد. پس از این اتفاق مهم بازی، بازیکنان ایران با طراوت و جسارت بیشتری به کار ادامه دادند و توانستند چندین موقعیت بر روی دروازه پرتغال ایجاد کنند. اما پس از آن بازی به خشونت کشیده شد و محل تسویه حسابهای شخصی بازیکنان با یکدیگر!  اعتراضهای شدید بازیکنان ایران به داوری از نکات بارز نیمه دوم بازی با پرتغال بود. کیروش در ادامه بازی میلاد محمدی را به جای احسان حاجی صفی و سامان قدوس را به جای علیرضا جهانبخش به زمین فرستاد. سردار آزمون در نیمه دوم متاسفانه باز هم به رویه بازیهای گذشته خود بازگشت و بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشت به طوری که بارها شاهد از دست دادن توپ توسط او بودیم. در نیمه دوم امید ابراهیمی بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت و توانست بارها حملات پرتغالی ها را ناکام بگذارد . با ورود کریم انصاری فرد به جای سعید عزت اللهی، تیم ایران اهنگ هجومی بیشتری گرفت ولی متاسفانه مهاجم تارگت ایران آن برش برای گلزنی را در این سه بازی برای ایران هرگز نداشت و کیروش نیز از تصمیم خود برای تعویض نکردن سردار آزمون برنگشت.

تحلیل بازی ایران و پرتغال ؛ لحظات پایانی

در دقیقه ۹۰ بازی سرانجام داور پاراگوئه ای ایران را به مزد بازی خود رسید و با تصمیم VAR داوری، کریم انصاری فرد از روی نقطه پنالتی گل تساوی ایران را به ثمر رساند. و حتی در دقیقه ۹۴ مهدی طارمی می توانست ایران را به رویای بزرگ خود یعنی صعود به مرحله بعد برساند اما موقعیت ایده آل ایران در لحظات پایانی به گل تبدیل نشد تا رویای یک ملت به حقیقت تبدیل نشود. فارغ از نتیجه به دست آمده، ایران توانست با بازی جانانه ای که انجام داد پرتغال را تحت تاثیر قدرتش قرار دهد و کیفیت بالای بازیکنان فوتبال کشورمان بار دیگر به جهانیان ثابت شد. بدون شک مهمترین قاب به یادماندنی از این بازی مهار ضربه پنالتی رونالدو توسط بیرانوند است که به خودی خود، مهمترین برد برای ایران به شمار می آید. تحلیل بازی ایران و پرتغال

منبع: دراپبال

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications