ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما تا سال 2017: معرفی پر فروش ترین فیلم های سینمای دنیا

سه شنبه, 27 شهریور, 1397
۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما – تایتانیک

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما

به گزارش میم ست در جدیدترین بررسی فیلم های هالیوود در این مطلب می خواهیم 10 فیلم پرفروش تازیخ سینمای جهان را بررسی کنیم. زمانی که یک فیلم به‌شدت مورد توجه قرار بگیرد در گیشه فروش بسیار خوبی خواهد داشت. معمولاً زمانی که فیلم‌های جدیدتر و موفق‌تر عرضه می‌شوند رتبه این فیلم‌ها تغییر می‌کند. در اینجا ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما را به شما معرفی خواهیم نمود. نکته ای که می توان در مورد فروش بالای فیلم ها و موفقیت آن ها در گیشه را مشترک دانست ژانر فانتزی و تخیلی و اکشن آن ها و هم چنین همه ی آن ها مربوط به دو دهه ی اخیر هستند که شاید علت آن پیشرفت صنعت سینما در زمینه های سخت افزاری و فیلم برداری های متنوع و چند بعدی و استفاده از لنز های با کیفیت تر و اغوا کننده تر و هم چنین تغییراتی که در نحوه ی نمایش و توزیع فیلم ها اتفاق افتاده که اتفاقا تغییرات فوق العاده مثبتی هم بوده که باعث استقبال فوق العاده تری هم از فیلم ها شده است. هم چنین نکته ی دیگری هم قابل ذکر است که آن جهان سینمایی مارول و یا همان سینمای کمیک که ایده و فیلمنامه ی آن ها از کتاب های مصور و کمیک که دارای قهرمان هایی مافوق قدرت بشری و سوررئال هستند و توانایی انجام هر کاری را که از عهده ی بشر خارج است دارند و این نکته هم گویای این است که مخاطبان سینما هر آن چه خود نمی توانند و بیانگر ضعف هایشان است را در سینما که جهان ایده آل آن ها را تصویر می کند جستجو می کنند.  

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما : ۱۰ –  مرد آهنی ۳ – Iron Man ۳


معرفی پر فروش ترین فیلم های سینمای دنیا – مرد آهنی ۳
یکی از سه‌گانه‌های رابرت داونی جی آر که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، ۱,۲۱۵,۴۳۹,۹۹۴ دلار فروش داشت و در گیشه موفقیت زیادی از آن خود کرد. مرد آهنی ۳ بعد از پایان فیلمبرداری سه‌بعدی شد. فرش قرمز این فیلم در ۱۴ آوریل ۲۰۱۳ در پاریس برگزار گردید و ۲۵ آوریل به صورت جهانی و در ۳ مهٔ ۲۰۱۳ در ایالات متحده اکران شد.    

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما : ۹ –  منجمد – Frozen


معرفی پر فروش ترین فیلم های سینمای دنیا – Frozen
این فیلم دیزنی که در سال ۲۰۱۳ اکران شد و ایدینا منزل، کریستین بل و جاش گاد در آن صداپیشگی کردند، ۱,۲۷۶,۴۸۰,۳۳۵ دلار فروش داشت و جایزه اسکار بهترین انیمیشن را از خود نمود.  

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما : ۸ –  هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم – Harry Potter and the Deathly Hallows Part ۲


۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما – تایتانیک
فیلم پایانی هری پاتر با نقش‌آفرینی دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون، که در سال ۲۰۱۱ اکران شد، و ۱,۳۴۱,۵۱۱,۲۱۹ دلار فروش داشت. این فیلم همچنین پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۱ نیز بود. هری پاتر قدیسان مرگبار-قسمت دوم از نظر کاربران سایت IMDB یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینماست.

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما : ۷ –  انتقام جویان: عصر الترون – Avengers: Age of Ultron


معرفی پر فروش ترین فیلم های سینمای دنیا – Avengers Age of Ultron
یک فیلم اکشن و ماجراجویانه از جاس ودون با نقش‌آفرینی رابرت داونی جی آر، اسکارلت جوهانسون، مارک روفالو و کریس همسورث، که در سال ۲۰۱۵ اکران شد، و ۱,۴۰۵,۴۱۳,۸۶۸ دلار فروش داشت.  

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما : ۶ –  سریع و خشمگین ۷ – Furious ۷


معرفی پر فروش ترین فیلم های سینمای دنیا – سریع و خشن
یک فیلم اکشن از جیمز وان با نقش‌آفرینی وین دیزل، دیان جانسون و میشل رودریگز، که در سال ۲۰۱۵ اکران شد، ۱,۵۱۶,۰۴۵,۹۱۱ دلار فروش داشت. سرویس استریمینگ نتفلیکس اخیراً اعلام کرده که می خواهد انیمشنی سریال بر اساس این مجموعه بسازد.  

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما: ۵ –  انتقام جویان مارول – Marvel’s The Avengers


معرفی پر فروش ترین فیلم های سینمای دنیا – انتقام جویان
در فهرست پنج فیلم پرفروش تاریخ سینما با فیلم «انتقام جویان» مارول به انتها می‌رسیم. مارول بسیاری از ابرقهرمان‌های محبوب خود را در این فیلم برای کشاندن تماشاگران به سینما به کار گرفت و توانست به فروش یک و نیم میلیارد دلاری دست پیدا کند. در «انتقام جویان» رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک روفالو، کریس اوانز و اسکارلت جوهانسون به مرد آهنی، ثور، هالک، کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه جان بخشیدند.  

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما : ۴ –  دنیای ژوراسیک – Jurassic World


۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما – Jurassic World
«دنیای ژوراسیک» چهارمین فیلم از سری «پارک ژوراسیک» است که سال ۲۰۱۵ اکران شد و خیلی زود به یکی از عنوان‌های داغ گیشه جهانی تبدیل شد. این فیلم به کارگردانی کالین ترورو در نخستین هفته اکران از مرز فروش ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد و مالکان فیلم را به فروشی درخشان امیدوار کرد هر چند که با افت سرعت فروش در هفته‌های بعد نتوانست به مرز فروش دو میلیارد دلار برسد اما همچنان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ باقی ماند. داستان این فیلم با بازی کریس پرت و برایس دالاس هاوارد ۲۲ سال پس از حوادث «پارک ژوراسیک» روی می‌دهد. این فیلم در نهایت با فروش جهانی بیشتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به کار خود پایان داد.

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما : ۳ –  جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد – Star Wars: The Force Awakens


۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما – جنگ ستارگان
سومین فیلم پرفروش‌ تاریخ هم فروش بالای ۲ میلیارد دلار را تجربه کرده است. «جنگ ستارگان:‌ نیرو برمی‌خیزد» به کمک شوری که در میان هوادران دو آتشه این سری فیلم‌ها راه افتاده بود که پس از سال‌ها فرصتی فراهم شده بود که دوباره به تماشای قسمت دیگری از سری فیلم‌های محبوب خود بنشینند. در این فیلم ستارگان قدیمی فیلم از جمله هریسون فورد، مارک همیل و کری فیشر در کنار برخی بازیگران تازه وارد از جمله دیزی ریدلی، آدام درایور و جان بویگا بار دیگر به این حماسه فضایی جان بخشیدند.  

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما : ۲ –  تایتانیک – Titanic


۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما – تایتانیک
در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ رتبه دوم هم به فیلمی از جیمز کامرون می‌رسد. «تایتانیک» که داستانی عاشقانه را در بستر یک رویداد دلخراش تاریخی روایت می‌کند از معدود فیلم‌های تاریخ است که فروش بالای دو میلیارد دلار را تجربه کرده است. کامرون در این فیلم نیز نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی را خودش برعهده داشت. «تایتانیک» از آن دست فیلم‌هایی است که موفقیت تجاری را همراه با جوایز متعدد سینمایی به دست آورد. این فیلم از رکوردداران تاریخ مراسم اسکار است و در ۱۴ مورد نامزد دریافت این جایزه شد. تا پیش از آن فقط فیلم «همه چیز درباره ایو» به این رکورد دست یافته بود. هنگام اعلام برندگان اسکار اما «تایتانیک» از فیلم «همه چیز درباره ایو» پیشی گرفت و با ۱۱ جایزه اسکار مراسم را ترک کرد و در این رکورد با فیلم «بن هور» برابر شد.  

۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما : ۱ – آواتار – Avatar


۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینما – آواتار
کامرون ایده ساخت «آواتار» را از سال ۱۹۹۴ در سر داشت و بنا بر این بود که بلافاصله پس از «تایتانیک» کار ساخت آن را شروع کند اما به دلیل نبود تکنولوژی‌های مورد نیاز کار ساخت فیلم تا چندین سال به تعویق افتاد. با نگاه به بودجه مورد نیاز برای ساخت فیلم نگاه می‌توان جسارت و ریسک‌پذیری بالای سازندگان آن پی‌برد. این فیلم بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها با بودجه‌ای ۲۸۰ تا ۳۱۰ میلیون دلاری ساخته شد و در آن از برخی به نوآورانه‌ترین تکنولوژی‌های تصویربرداری استفاده شد. اگر ۱۵۰ میلیون دلار هزینه تبلیغات را هم به این هزینه‌ها اضافه کنیم به رقمی حدود نیم میلیارد دلار می‌رسیم که اگر چه امروز و با توجه به فروش نزدیک به سه میلیارد دلاری فیلم معقول به نظر می‌رسد اما در آن زمان ریسک بزرگی بوده است. زویی سالدانا و سم ورتینگتون بازیگران اصلی این فیلم هستند که داستان آن در آینده‌ای دور و در سیاره‌ای دیگر روی می‌دهد. نظر شما در مورد این فیلم ها چیه؟ کدومارو دیدین؟ از کدوما خوشتون میاد؟ کدوما نباید اینقدر می فروختن؟   منبع: سلسله

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications