ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

نقد و بررسی قسمت 3 فصل 2 سریال وست ورلد : آغاز و پایانی شگفت انگیز

پنجشنبه, 20 اردیبهشت, 1397
وست ورلد
به گزارش میم ست ، قسمت سوم از فصل دوم سریال پرطرفدار و شگفت انگیز وست ورلد (Westworld) یکشنبه شب روی آنتن رفت. این قسمت همانند دو قسمت قبلی دارای صحنه های بسیار غیرمنتظره و جذاب بود و بینندگان را پای تلوزیون میخ کوب کرد. در آغاز این قسمت شاهد پارک جدیدی بودیم که نشان دهنده هند باستان بود و بتازگی خبر رسیده که اسم آن پارک راج (The Raj) است ، جایی که ببر بنگال قسمت اول از آنجا آمده بود. در پایان نیز با گردن زنی سامورایی غافلگیر شدیم که موضوع آن احتمالا در قسمت بعد روشن خواهد شد . در تازه ترین اخبار سریال و سینمای هالیوود ، قسمت سوم این فصل سریال وست ورلد با یک صحنه مخالف جهت داستانی عادی شروع شد ، دو مهمان در یک باغچه ای زیبا در هنگام نوشیدن چای بعد از ظهر همدیگر ملاقات می کنند. هردوی آنها با اینکه 40000 دلار پرداخت کرده اند تا از جهان آرنولد و فورد لذت ببرند ، به دنبال چیزی واقعی تر و ملموس تر هستند. می توان این صحنه را به عنوان گفتگویی بین جاناتان نولان (Jonathan Nolan) و لیزا جوی (Lisa Joy) تصور کرد که در حال بحث در مورد این موضوع هستند که اگر کسی در پارک حوصله اش سر برود و از فضای پارک خسته شده باشد ، مانند یک گیمر ، چه خواهد کرد ؟

ببر بنگال قسمت اول از کجا و چطور آمده بود ؟

وست ورلد بنابراین آن دختر پس از بردن آن مرد جذاب به اتاق خوابش اصلحه ای را از کشو خودش برمیدارد و با گلوله ای پلاستیکی به او شلیک می کند تا ببیند که آیا او یک انسان واقعی است و عاشق او شده یا اینکه یک ربات بوده و به آن دستور داده شده تا جذب دختر شود. این موضوع با کمی تفاوت همان چیزی است که دلورس بعدا به برنارد پیشنهاد می کند. قبلا صدایی در سر او می گفت که " تو این کار را خواهی کرد"  و حال با بیدار شدن او تغییر کرده و می گوید " من شاید این کار را انجام دهم". وست ورلد در ادامه این دو مهمان پارک به جایی از پارک رفته و به دنبال شکار ببر بنگال می روند اما با چیزهای غیرعادی مواجه شده و میبینند که میزبان ها کشته شده و سپس یک میزبان آمده و یکی از آنها را می کشد اما دختر به سختی موفق به کشتن او می شود و به سمت جنگل فرار می کند. این اتفاق دقیقا همزمان با آگاهی بقیه میزبان ها و شورش آنها در پارک شوگان (Shogunworld) رخ داده است. اما در ادامه او با یک ببر روبرو می شود و به سمت مرزهای پارک فرار می کند و با شلیک گلوله ای به داخل دریا می افتد و موضوع جالب اینجاست که ببر نیز از مرز رد می شود که نباید این کار را بکند ! این جریان داستان ببر قسمت اول این فصل را آشکار می کند.

دلورس در تلاش برای شکست انسان ها و رسیدن به جهان واقعی

وست ورلد علاوه بر این در این قسمت شاهد داستان جدید و جالب دلورس بودیم ، راهی که او برای رسیدن به دره فراتر و آن طرف پارک شروع کرده و در این راه سعی در مبارزه با انسان ها و رسیدن به آزادی خود و همنوعانش دارد. او در قسمت قبل گروهی از سربازان متفقین را با خود همراه کرد و حال به سمت مقر اصلی آنها رفته و با رئیس آنها مذاکره می کند و به او خبر می دهد که انسان هایی با اصلحه های پیشرفته برای کشتن آنها می آید. دلورس در همین حال و در آن مقر برنارد و پدرش ابرناتی را می بیند که تقریبا اولین دیدار او پس از آزادی با آنها می باشد. او در ادامه با پدرش صحبت می کند و می بیند که در عملکرد های او اختلالی ایجاد شده و در حال از بین رفتن است. لازم است یادآوری کنیم که ابرناتی همان میزبانی است که مدیران پارک مدت زمان زیادی است که بدنبال آن هستند و اطلاعات مهمی را در خود دارد . دلورس پس از دیدن حال آشفته پدرش از برنارد کمک می خواهد که پدرش را نجات دهد . وست ورلد البته در اینجا شاهد دیالوگی بین دلورس و برنارد هستیم و دلورس سعی دارد که برنارد را نیز با خود همراه کند ولی نکته عجیب اینجاست که دلورس از کجا میدانست که برنارد یک ربات است ؟؟ موضوعی که مدیران پارک هم از آن خبر ندارند . این موضوع ایرادی بزرگ بر این قسمت سریال وست ورلد بوده مگر اینکه بعدا معلوم شود که کجا این موضوع برای دلورس روشن شده است.

چرا ابرناتی این قدر برای مدیران وست ورلد مهم و حیاتی است ؟

وست ورلد از این موضوع که بگذریم کمی بعد شاهد یکی از بزرگترین اتفاقات این فصل از سریال وست ورلد بودیم ، رازی که هنوز هم آشکار نشده ، آن هم این است که چه چیزی ابرناتی را این قدر برای مدیران حیاتی و با اهمیت کرده است ؟؟ برنارد در همین حال که سعی دارد به دلورس کمک کرده و مشکل ابرناتی را برطرف کند ، به اطلاعات کدگذاری شده ای در ابرناتی بر می خورد و پس از تلاش های بسیار قفل آن را باز کرده و با موضوعی بسیار مهم روبرو می شود ، چیزی که او را بسیار شوک زده کرده و همچنین باعث می شود که با مدیران فرار نکند و در خطر آن مقر و میزبان ها بماند ! حال او چه چیز مهمی را دریافته که این قدر متعجب و غیرعادی شده است ؟ این موضوع یکی از اصلی ترین مسائل فصل دوم سریال وست ورلد است که از فصل قبل پایه ریزی شده است و احتمالا برای کشف کردن آن باید تا پایان این فصل داستان را دنبال کنیم. البته اینکه برنارد آن اطلاعات را از ابرناتی استخراج کرده یا خیر نیز کاملا آشکار نیست و من احتمال می دهم که او این کار را انجام داده است که در این صورت ابرناتی برای مدیران بی ارزش خواهد بود و تمامی اطلاعات دست برنارد بوده و او نیز اوضاع مناسبی ندارد و اگر همینطور پیش برود او خواهد مرد و دست یابی به آن اطلاعات محرمانه و حیاتی مشکل خواهد شد.

میو در ادامه سفر رسیدن به فرزندش و مواجه شدن با سامورایی ها

وست ورلد در بخش پایانی نیز داستان این قسمت سریال وست ورلد به سراغ میو و سفر او برای یافتن فرزندش می رود. میو به نظر من داستانش از آن ابتدا تا به اینجا یکی از ایرادات بزرگ این سریال فوق العاده می باشد. در ابتدای داستان آگاهی او در فصل یک ، کارکنان شرکت تبلت را در دست داشتند و به راحتی می توانستند او را غیر فعال کرده یا او را نابود کنند اما هرکاری که میو به آنها می گفت انجام می دادند. در این فصل نیز همچنان آن کارکنان به او کمک کرده و جانش را نجات می دهند . در پایان این قسمت از سریال وست ورلد میو و گروهش همانطور که پیش می روند شب به آتشی در جنگل می رسند و تصمیم می گیرند آنجا بمانند اما یکی از کارکنان که بسیاری از داستان های پارک را او طرح ریزی کرده یک سر جدا از بدن پیدا می کند و با ترس و وحشت به آنها می گوید که فرار کنند که در همین حال ناگهان سامورایی هایی با شمشیر به آنها حمله می کنند که در همین جا این قسمت به پایان می رسد. احتمالا این سامورایی ها از پارکی دیگر که اساسا شبیه سازی از ژاپن باستان است آمده اند. قسمت بعدی فصل دوم سریال وست ورلد یکشنبه شب آینده یعنی 13 ام ماه می مصادف با  23 ام اردیبهشت ماه از شبکه HBO روی آنتن خواهد رفت. وست ورلد وست ورلد وست ورلد

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications