ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

افتتاحیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد

پنجشنبه, 30 فروردین, 1397
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش میم ست سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی کار خود را آغاز کرد که فیلم مجید مجیدی با عنوان آن سوی ابرها به عنوان فیلم افتتاحیه این مراسم پخش شد و کیک تولد 120 سالگی سینمای ایران در این مراسم بریده شد.جشنواره جهانی فیلم فجر

جشنواره جهانی فیلم فجر
در جدیدترین اخبار فیلم و سینمای ایران مراسم افتتاحیه رسمی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر شامگاه 29 فروردین با نمایش فیلم «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی در سینما فلسطین برگزار شد.

پیش از نمایش این فیلم، در مراسمی کوتاه که با حضور رضا میرکریمی، دبیر جشنواره، رضا کیانیان، رییس کاخ جشنواره، محمد صلواتی فرد، قائم مقام دبیر، امیر اسفندیاری، معاون بین الملل ، حبیب رضایی، بازیگر سینما و ... برگزار شد، رضا کیانیان، کیک تولد 120 سالگی سینمای ایران را برید و برای سینمای ایران آرزوی پیشرفت کرد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر نزدیک به 120 سال پیش با ورود دستگاه فیلمبرداری به ایران در زمان مظفرالدین شاه قاجار، صنعت فیلمسازی کمی بعد از اروپا در ایران پا گرفت.

پیش از نمایش جدیدترین ساخته مجید مجیدی، رضا کیانیان در یک سخنرانی کوتاه ضمن عرض خوش آمد به مهمانان ایرانی و خارجی از زحمات رضا میرکریمی تشکر کرد و بیان داشت: «هر شب یک فیلم ایرانی در ساعت 21:30 اکران می شود و پس از آن نوبت به پخش فیلم خارجی می رسد. امسال فیلم های خیلی خوبی در جشنواره داریم و امیدوارم همان طور که امشب سالن پر شده است، در شب های دیگر هم چنین اتفاقی رخ دهد.»

از نکات قابل توجه این مراسم می توان به استقبال مهمانان خارجی جشنواره، مردم و اهالی رسانه اشاره کرد. همین اتفاق باعث ازدحام زیاد مخاطبان در طبقه همکف سینما فلسطین و شکل گیری یک صف نسبتا طولانی در مقابل این سینما شده بود. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در نهایت جدیدترین ساخته مجید مجیدی به زبان هندی همراه با زیرنویس انگلیسی و فارسی برای مخاطبان اکران شد.

فیلم مجید مجیدی محصول کشور هندوستان و روایت گر داستان یک برادر (ایشان خاطر) و خواهر (مالاویکا موهانان) است که در منطقه زاغه نشین هند بزرگ شده اند. زمانی که تارا به اتهام قتل دستگیر می شود، رابطه او با برادرش امیر به بوته آزمایش گذاشته می شود. ای. آر. رحمان آهنگساز و آنیل مهتا مدیر فیلمبرداری فیلم، هر دو جزو چهره های مطرح سینمای هند هستند که در فیلم جدید مجیدی با او همکاری کرده اند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر مجید مجیدی کارگردان فیلم‌هایی چون "بچه‌های آسمان"، "رنگ‌ خدا"، "باران"، "آواز گنجشک ها" و "محمد رسول الله" است. "بچه‌های آسمان" در سال ۱۹۹۸ اولین نامزدی ایران در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را به همراه داشت. این فیلم محصول مشترک کمپانی‌های "زی استودیو" و "ناماه پیکچرز" است. این فیلم اولین بار در دنیا اکتبر سال گذشته در بخش مسابقه رسمی شصت و یکمین جشنواره فیلم لندن به نمایش در آمد و فیلم افتتاحیه چهل‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) نیز بود. اکران بین‌المللی فیلم "آن سوی ابرها" از ۲۰ آوریل مصادف با ۳۱ فروردین، یک روز پس از نمایش در افتتاحیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در ۳۴ منطقه از جمله هند آغاز خواهد شد. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می شود. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجرسی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر  

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications