ویدئوهای سایت

person

بیست و نهمین جشنواره تئاتر کردستان به ایستگاه آخر رسید

سه شنبه, 6 شهریور, 1397
به گزارش میم ست در جدیدترین اخبار تئاتر بعد از ظهر امروز دوشنبه بیست و نهمین جشنواره تئاتر کردستان به میزبانی شهرستان قروه با معرفی آثار و اجراهای برتر به ایستگاه آخر رسید. این جشنواره که فراخون آن از اوایل تیرماه سال جاری منتشر شد با ارسال ۱۴ اثر نمایشی به دبیرخانه و تأیید ۸ نمایش در بخش مسابقه و دو اثر دیگر در بخش جنبی و ویژه کار خود را در مدت چهار روز به پایان رساند. داوری جشنواره تئاتر کردستان را در بخش بازبینی «مازیار قبادی، آرش ملکی و غلامرضا همتیان» و در بخش مسابقه «امیر آتشانی، فرشید گویلی و پیمان دانشمند» بر عهده داشتند. همچنین داوری بخش نقد آثار هم بر عهده «کیان مرادی» بود. در آیین اختتامیه این جشنواره هیئت داوران در بخش بازیگری زن جایزه سوم خود را مشترکاً به «مژگان اسماعیلی» برای بازی در نمایش «گور به گور» از سنندج و «منیرالسادات قاضی زاده» برای نمایش «کافه سایه» از قروه اختصاص داد. همچنین جایزه بازیگری دوم زن به «پریسا قلی پور» برای نمایش «بالستیک زخم» از سنندج اهدا شد. اما هیئت داوران جشنواره تئاتر کردستان جایزه بازیگری اون زن را به بازی «شایسته فرمانی فرد» در نمایش «استرالیا» از شهرستان بیجار اهدا کردند. در بخش بازیگری ویژه «شیلان شیرزاد» برای نمایش «باغ آرزوها» از مریوان و «آرتین امجدی» برای نمایش «نُه» از سنندج انتخاب و تجلیل شدند. اما هیئت داوران در بخش انتخاب بازیگری مرد، جایزه سوم خود را مشترکاً به «محمدنقی حیدری» برای نمایش «کافه سایه» و «سجاد مخدومی» برای نمایش «آقا لیلا» هردو از قروه اهدا کرد. در بخش بازیگری دوم مرد هم جایزه داوران به صورت مشترک به «حسین موسوی» برای نمایش «استرالیا» از بیجار و «شعیب مکتب داری» برای «بالستیک زخم» از سنندج و «ایوب طالب پور» برای «کافه سایه» از قروه اختصاص یافت. همچنین جایزه اول بازیگری مرد به «پیمان جباری» در نمایش «استرالیا» از بیجار و «نیما ایمانزاده» در نمایش «بالستیک زخم» از سنندج به صورت مشترک رسید. هیئت داوران در بخش جایزه بهترین نویسندگی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت های نویسندگان بومی به منظور تولید عنوان نمایش در استان جایزه خود را به «افشین خدری» نویسنده نمایش «نُه» از سنندج اهدا کرد. در بخش بهترین کارگردانی جایزه سوم مشترکاً به «محمد صمدی» برای نمایش «کافه سایه» از قروه و «افشین خدری» برای نمایش «نُه» رسید. جایزه دوم کارگردانی هم به صورت مشترک به «کامران جباری» برای نمایش «استرالیا» از بیجار و «شعیب مکتب داری نیما ایمانزاده» برای «بالستیک زخم» از سنندج اهدا شد.

اما عنوان اول کارگردانی در این جشنواره را «فاتح بادپروا» برای نمایش «آژاکس» از مریوان از آن خود کرد. در ادامه هم دو نمایش «گور به گور» به کارگردانی «زهرا محمدی» از سنندج و «آقا لیلا» به کارگردانی «بهزاد فرمانی» از قروه شایسته تجلیل معرفی شدند.

در بخش طراحی لباس و صحنه هیئت داوران جایزه خود را به نمایش های «استرالیا» از بیجار و «آژاکس» از مریوان اهدا کرد. برای انتخاب بهترین موسیقی جشنواره تئاتر کردستان هیئت داوران ضمن ابراز تأسف از اینکه هیچ گونه موسیقی زنده ای در نمایش ها وجود نداشت در این بخش اثری را شایسته تجلیل ندانست. اما در بخش نورپردازی و طراحی بروشور این نمایش «آژاکس» از مریوان بود که موفق به دریافت جایزه در هر دو بخش شد و همچنین جایزه بهترین تیم بازیگری از نظر هماهنگی هم به این نمایش رسید. در ادامه هم از عوامل نمایش «سرباز شال بلند» به نویسندگی و کارگردانی «علیرضا حنیفی» و نمایش «گاری» به نویسندگی و کارگردانی «کیومرث شیروانی» تجلیل شد. در خاتمه نمایش هایی که برای حضور در جشنواره تئاتر فجر معرفی و پیشنهاد شدند به انتخاب هیئت داوران شامل نمایش های «آژاکس» از مریوان و «استرالیا» از بیجار بود.
تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.