ویدئوهای سایت

person
نیکول کیدمن
نیکول کیدمن نیکول کیدمن نیکول کیدمن نیکول کیدمن نیکول کیدمن نیکول کیدمن نیکول کیدمن نیکول کیدمن نیکول کیدمن نیکول کیدمن
عکس از
نیکول کیدمن
Nicole Kidman

نیکول کیدمن

1345/10/30 (1967/01/20) : 57 سال
ایالات متحده امریکا - هاوائی
بازیگر تهیه کننده حواننده
نیکول کیدمن
نیکول کیدمن
نیکول کیدمن
نیکول کیدمن
نیکول کیدمن

بیوگرافی


نیکول مری کیدمن (Nicole Mary Kidman) زاده ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷ بازیگر، تهیه‌کننده و خواننده گاه به گاه استرالیایی است.  او تاکنون چندین جوایز از جمله یک جایزه اسکار، ۲ جایزه امی ساعات پربیننده، یک جایزه بفتا، ۴ جایزه گلدن گلوب و خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر زندریافت کرده است.

کیدمن حرفه بازیگری خود را در سال ۱۹۸۳ در استرالیا و با فیلم کریسمس بوش آغاز کرد. پیشرفت او در سال ۱۹۸۹ با بازی در فیلم مهیج سکوت قبرستانی و مینی‌سریال تلویزیونی بانکوک هیلتون آغاز شد. اولین حضور او در هالیوود در سال ۱۹۹۰، در فیلم مسابقه‌ای روزهای تندر بود که در نقش مقابل تام کروز قرار داشت. او در ادامه برای دستیابی به شناخت بیشتر به بازی در نقش‌های اصلی فیلم‌هایی پرداخت از جمله فیلم‌ رومانتیک درام دور و دورتر (۱۹۹۰)، فیلم ابرقهرمانی بتمن برای همیشه (۱۹۹۵)، فیلم جنایی کمدی-درام به خاطرش مردن (۱۹۹۵)، که برای آن یک جایزه گلدن گلوب برد و فیلم مهیج عاشقانه چشمان کاملاً بسته (۱۹۹۹). کیدمن دو بار به طور متوالی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی کردن در نقش فاحشه در فیلم مولن روژ! (۲۰۰۱) و بازی کردن در نقش ویرجینیا وولف در فیلم ساعت‌ها (۲۰۰۲) شد، که به خاطر بازی در فیلم ساعت‌ها، برنده جایزه شد و همچنین نامزدی گلدن گلوب هر دو فیلم را دریافت کرد.

کیدمن همچنان به درخشیدن در فیلم های تجاری موفقیت آمیز ادامه داد، از جمله فیلم مهیج-ترسناک دیگران (۲۰۰۱) و درام جنگی حماسیکوهستان سرد (۲۰۰۳). بعد از آن با بازی در فیلم‌هایی همچون تولد به موفقیت‌هایش ادامه داد و تحسین‌های زیادی را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۰ به واسطهٔ بازی خوبش در فیلم لانه خرگوش توانست نامزدی اسکار دیگری را بدست آورد.

اوایل زندگی

کیدمن در ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷ در هونولولو، هاوائی و در حالی که والدین استرالیایی او با استفاده از ویزا دانشجویی به طور موقت در ایالات متحده اقامت داشتند به دنیا آمد. پدر او، آنتونی کیدمن (۱۹۳۸ – ۲۰۱۴)، یک زیست‌شیمی‌دان، روان‌شناس بالینی و نویسنده بود که در سن ۷۵ سالگی به دلیل سکته قلبی در سنگاپور فوت کرد. مادر او، جانل ان (موسوم به گلنی) یک مربی پرستاری است که کتاب‌های همسرش را ویرایش می‌کرد و عضو گروه ذی‌نفوذ انتخابات زنان بود. تبار کیدمن ایرلندی، اسکاتلندی و انگلیسی است.

در سال ۱۹۷۳ میلادی یعنی در ۶ سالگی نیکول، آن‌ها به واشینگتن دی. سی جهت ادامه پژوهش های پدر نیکول دربارهٔ سرطان پستان سفر کردند که نیکول در آن جا نخستین نقش خود را در جشن کریسمس تجربه کرد.

زندگی خصوصی

او تاکنون دو بار ازدواج کرده است. نخست با تام کروز در سال ۱۹۹۰ بود آنها دو فرزند به نام‌های ایزابلا جین (۱۹۹۲) و کانر آنتونی (۱۹۹۵) را به فرزند خواندگی قبول کردند. این ازدواج در سال ۲۰۰۱ به جدایی کشیده شد. دومین ازدواج وی با کیث اربن خواننده کانتری استرالیایی در ۲۵ ژوئن ۲۰۰۶ است.

نیکل از همسر دومش کیث اربن نیز دو فرزند دارد. وی در سال ۲۰۰۸ یک دختر به نام ساندی رز به دنیا آورد و دو سال بعد از طریق رحم جایگزین صاحب یک دختر دیگر به نام فیث مارگارت شدند.

بیشتر

آثار


جوایز


  • https://mimset.com/wp-content/themes/mimset/images/award_def.jpg
    اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای ساعت ها (2003)
  • https://mimset.com/wp-content/themes/mimset/images/award_def.jpg
    بفتا بهترین بازیگر نقش اول زن برای ساعت ها (2003)
  • https://mimset.com/wp-content/themes/mimset/images/award_def.jpg
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications