ویدئوهای سایت

person
ناتالی وود
ناتالی وود ناتالی وود ناتالی وود ناتالی وود ناتالی وود ناتالی وود ناتالی وود ناتالی وود ناتالی وود ناتالی وود
عکس از
ناتالی وود
ناتالی وود
Natalie Wood

ناتالی وود

1317/05/08 (1938/07/30) : فوت شده
ایالات متحده امریکا - کالیفرنیا - سانفرانسیسکو
ناتالی وود
ناتالی وود
ناتالی وود
ناتالی وود
ناتالی وود

بیوگرافی


ناتالی وود (Natalie Wood) ‏(۲۰ ژوئیه ۱۹۳۸–۲۹ نوامبر ۱۹۸۱)‏ یک بازیگر آمریکایی بود.

زندگی

او در سال ۱۹۳۸ در سان‌فرانسیسکو با نام اصلی ناتالیا زاخارنکو زاده شد. والدین او نیکولای زاخارنکو و ماریا استپانووا از مهاجران روسی بودند که از سال‌های کودکی دور از زادگاه خود بزرگ شده بودند.

زندگی هنری

او نخستین بار در سال ۱۹۴۳ در فیلم سرزمین شاد به بازی پرداخت. او بازیگری را از سال ۱۹۴۳ آغاز کرد و به عنوان بازیگر نوجوان در فیلم‌هایی مانند معجزه در خیابان ۳۴ام (۱۹۴۷) درخشید. وود با بازی در نقش مقابل جیمز دین در فیلم شورش بی‌دلیل (۱۹۵۵، نیکلاس ری) توانست نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود، این موفقیت، راه او را برای گذر از قالب یک بازیگر نوجوان هموار کرد.

او پس از آن در فیلم‌های داستان وست‌ساید (۱۹۶۱) و جیپسی (۱۹۶۲) درخشید. وود همچنین برای بازی در فیلم‌هایشکوه علفزار (۱۹۶۱) و عشق با بیگانه کامل (۱۹۶۳) توانست نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به‌دست‌آورد. او دوران موفقیت در دهه شصت میلادی را با حضور در فیلم‌هایی مانند باب و کارول، تد و آلیس (۱۹۶۹) ادامه داد. وود در آثار تلویزیونی نیز موفق ظاهر شد و در سال ۱۹۷۹ به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی از اینجا تا آخرت برنده جایزه گلدن گلوب شد.

ازدواج

وود در سال ۱۹۵۷ با رابرت واگنر ازدواج کرد و در ۱۹۶۲ از او جدا شد. آن دو ده سال بعد در سال ۱۹۷۲ دوباره با هم ازدواج کردند.

درگذشت

جسد ناتالی وود در نوامبر سال ۱۹۸۱، در چند صد متری ویلایی شخصی اش در کنار قایق تفریحی او پیدا شد پلیس علت مرگ ناتالی را غرق شدن بر اثر حادثه اعلام کرد اما با توجه به نزاع او با همسرش، ساعتی پیش از مرگ و کبودی‌های نمایان بر روی بدن ناتالی، گمانه زنی‌ها در این باره هیچگاه پایان نیافت. در سال ۲۰۱۲ پس از تحقیقات جدید پلیس پرونده مذکور را به طبقه‌بندی پرونده‌های حل نشده تغییر داد.

بیشتر

آثار


جوایز


  • https://mimset.com/wp-content/themes/mimset/images/award_def.jpg
    گلدن گلوب بهترین بازیگر زن نقش اصلی سریال برای از اینجا تا ابدیت (1980)
  • https://mimset.com/wp-content/themes/mimset/images/award_def.jpg
    گلدن گلوب محبوب ترین بازیگر زن (1966)
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications