ویدئوهای سایت

person
احمد نجفی
احمد نجفی احمد نجفی احمد نجفی احمد نجفی احمد نجفی احمد نجفی احمد نجفی احمد نجفی احمد نجفی احمد نجفی
عکس از
احمد نجفی
احمد نجفی
Ahmad Najafi

احمد نجفی

1327/01/02 (1948/03/22) : 76 سال
ایران - خوزستان - خرمشهر
بازیگر مجری
احمد نجفی
احمد نجفی
احمد نجفی
احمد نجفی
احمد نجفی

بیوگرافی


سید احمد نجفی شوشتری (به انگلیسی: Ahmad Najafi) زاده ۲ فروردین ۱۳۲۷ در خرمشهر بازیگر سینما و مجری برنامه تلویزیونی است. خاندان وی (از سادات مرعشی) ازشوشتر به خرمشهر کوچیدند و وی در سال ۱۳۲۷ در این شهر به دنیا آمد. نجفی در سال ۱۳۵۲ پس از اخذ دیپلم راهی آمریکا شد. وی در رشته طراحی صحنه تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رساند. احمد نجفی در سال ۱۳۵۹ معاون شبکه دو سیما شد.

ازدواج

او ۲ بار ازدواج کرده و از این ازدواج‌ها یک دختر و دو پسر دارد. همسر دوم او اوکراینی است و با وی در سر ضبط سریال کارگاه علوی آشنا شده‌است.

ممنوع الکاری

نجفی در مصاحبه با جام جم گفت: در تلویزیون و بعد سینما حدود، ۱۵ یا ۱۶ سال پیش [حدود سال ۷۶] و در عین ناآگاهی و این که به چه دلیل ممنوع الکار شدم. مرا متهم کردند که با یک شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان به نام پی.دی. اف مصاحبه کرده‌ام. از وقتی دیگر آقای احمدی‌ نژاد آمد خدا را شکر بحث ممنوع الکاری در سینما کنار گذاشته شد. او در برنامه دورهمی، اینکه محمود احمدی‌ نژاد ممنوع‌الکاری وی را تعلیق‌کرده تکذیب کرد.

انتخابات شورای شهر

احمد نجفی که یکبار از نامزدیش در انتخابات شورای شهر تهران انصراف داده بود با پس گرفتن انصرافش دوباره وارد رقابت با دیگر نامزدها شد. وی در انتخابات موفق به کسب آرای لازم نشد.

شورای عالی سینما

نجفی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، به عضویت در شورای عالی سینما درآمد. اعضای این شورا بصورت زیر بود:

داوود میرباقری، مسعود جعفری جوزانی، احمد نجفی، جمال شورجه، مسعود ده نمکی و محسن علی اکبری.

بیشتر

آثار


جوایز


We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications