ویدئوهای سایت

person
آرنولد شوارتزنگر
آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر آرنولد شوارتزنگر
عکس از
آرنولد شوارتزنگر
آرنولد شوارتزنگر
Arnold Schwarzenegger

آرنولد شوارتزنگر

1326/05/07 (1947/07/30) : 76 سال
اتریش - ثال
بازیگر تهیه کننده کارگردان مدل تاجر سرمایه گذار نویسنده
آرنولد شوارتزنگر
آرنولد شوارتزنگر
آرنولد شوارتزنگر
آرنولد شوارتزنگر
آرنولد شوارتزنگر

بیوگرافی


آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) (زاده ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۷) مدل، تهیه‌کننده، کارگردان، تاجر، سرمایه‌گذار،نویسنده، نیکوکار، سیاستمدار، بازیگر ٬ فعال محیط زیست ٬ پدید آور ٬ ورزشکار و بدن‌ساز اتریشی-آمریکایی، برنده جایزه گلدن گلوب بازیگری است.

وی فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا است. او پیش از این‌ها در سمت ریاست شورای ریاست جمهوری درتناسب اندام و ورزش در زمان جرج بوشبوده‌است. درسال ۲۰۰۶ به عنوان محبوب‌ترین سیاست‌مدار سال انتخاب شد. مجله تایم درلیستی با عنوان تایم ۱۰۰ او را دوبار در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ در فهرست صد شخصیت تاثیرگذار و بانفوذ جهان قرار داد.

زندگی ورزشی

او ۷ بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا (معتبرترین مسابقات پرورش اندام) در سالهای ۱۹۷۰٬۱۹۷۱٬۱۹۷۲٬۱۹۷۳٬۱۹۷۴٬۱۹۷۵٬۱۹۸۰ را دارد و یکی از پرافتخارترین قهرمانان جهان است.

او بدنسازی را از ۱۳ سالگی شروع کرد و در ۲۲ سالگی اولین قهرمانی خود را در مستر المپیا بدست آورد. البته در سال ۱۹۶۹ و در ۲۳ سالگی در مستر المپیا مقام دوم را بدست آورد.

طبق گفتهٔ خود آرنولد او زیاد طعم شکست را در مسابقات نچشیده‌است و واقعاً نیز همچین است زیرا از ۲۵ مسابقهٔ رسمی و بین‌المللی که داشته‌است فقط ۲ مسابقه حرفه‌ای را اول نشده‌است و در ان دو مسابقه به مقام ۲ رسیده‌است. نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بهترین و کاملترین بدن انسانی آمده‌است. آرنولد شوارتزنگر قادر بود تا وزنی معادل ۶۸۳ پوند (۳۰۹ کیلوگرم) را بالا بلند کند. امروزه بدنسازان سراسر دنیا در جشنواره کلاسیک آرنولد رقابت می‌کنند. این جشنواره در واقع یک همایش سالانهٔ ورزش‌های چندرشته‌ای است که در شهر کولومبوس ایالت اوهایو آمریکا برگزار می‌شود.

بیشتر

آثار


جوایز


  • https://mimset.com/wp-content/themes/mimset/images/award_def.jpg
    گلدن گلوب بهترین بازیگر برای گرسنه بمان (1977)
  • https://mimset.com/wp-content/themes/mimset/images/award_def.jpg
    امی بهترین مستند برای سالها زندگی خطرناک (2014)
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications