ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

هری دین استنتون ، بازیگر سرشناس آمریکایی در 91 سالگی درگذشت

جمعه, 7 مهر, 1396
هری دین استنتون

درگذشتن هری دین استنتون

هری دین استنتون بازیگر و خواننده کهنه‌کار و سرشناس امریکایی که سابقه بازی در نقش‌های کوتاه اما به یاد ماندنی در بسیاری از فیلم‌های مشهور را داشت، در 91 سالگی درگذشت. او به جز ایفای نقش‌های مکمل، در «پاریس تگزاس» فیلم عاشقانه ویم وندرس نقش اصلی را بازی کرد. به گزراش فیلم‌نیوز، او همچنین اخیرا در فصل سوم سریال «تویین پیکس» ساخته دیوید لینچ بازی کرده بود. او سابقه همکاری با لینچ در فیلم‌های «قلب وحشی»، «تویین پیکس: آتش با من همراه شو» و «اینلند امپایر» را هم داشت. هری دین استنتون طی 60 سال حضور در سینما در فیلم‌های کلاسیکی مانند «لوک خوشدست»، «بیگانه» و «پدرخوانده 2» مقابل دوربین رفت. از دیگر فیلم‌های مهم او می‌توان به «آخرین وسوسه مسیح»، «شر خر» و «Pretty in Pink» اشاره کرد. او سابقه دوستی و همبازی شدن با چهره‌های شناخته شده‌ای مثل مارلون براندو، جک نیکلسن و سم شپارد را داشت و آخرین فیلمش «لاکی» که در آن نقش اصلی را بازی کرده، در روزهای آینده در جشنواره فیلم لندن به نمایش درمی‌آید. هری دین استنتون روز جمعه بر اثر کهولت سن در در لس آنجلس درگذشت.

دیوید لینچ که مدت‌ها با هری دین استنتون کار می‌کرد و آخرین بار در «تویین پیکس» با او همراه شد، بیانیه‌ای منتشر کرد و نوشت: هری دین استنتون بزرگ ما را ترک کرده است. یکی از بزرگان رفت. هیچ کس مثل هری دین نیست. همه او را دوست داشتند. دلیل خوبی هم برای این وجود داشت. او بازیگری بزرگ بود (راستش فراتر از بزرگ بود) و انسانی بزرگ بود. کنار او بودن عالی بود. واقعا دلمان برایت تنگ می‌شود هری دین. هرجا که هستی یاد ما با تو است.

شان دویل که با هری دین استنتون در «عشق بزرگ» بازی کرده بود در توییتر خود نوشت: وقتی او دیالوگ ساده «سلام» را ادا می‌کرد با خودمان می‌گفتیم چرا همین را هم انقدر جالب می‌گوید.

جان کارپنتر کارگردان فیلم‌های ژانر وحشت که این بازیگر را در «فرار از نیویورک» کارگردانی کرده بود، نوشت: هری دین استنتون مرد فوق‌العاده‌ای بود، مهربان بود و پر از شوخ‌طبعی. بازیگری بزرگ هم بود. خداحافظ هری دین. روحت شاد.

 هری دین استنتون

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications