ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

تاپ ۱۰ فیلم های برد پیت سوپراستار سینمای هالیوود

دوشنبه, 10 اردیبهشت, 1397
برد پیت
به گزارش میم ست امروزه برد پیت (Brad Pitt) یکی از قابل اعتمادترین بازیگران هالیوود برای سرمایه گذاری است. او از معدود بازیگرانی است که مخاطبین بدون توجه به نقشی که بازی می کند برای دیدن فیلمش وقت می گذارند. چه اکشن باشد، چه درام چه کمدی. حضور او در هر فیلمی تضمین کننده فروشی فوق العاده است. در گذشته ای نسبتا دور، او هم مانند دیگران فقط بازیگری خوش تیپ با خلاقیتی کافی بود که در مجموعه های تلویزیونی و تعداد اندک شماری از فیلم های سینمایی بازی می کرد. ولی او برای رسیدن به اینجا راه بسیار سخت و دشواری را پیموده است. او آثار بیاد ماندنی زیادی دارد که ما در جدیدترین نقد و بررسی های فیلم های یک بازیگر به بهترین های آنها از نظر منتقدین می پردازیم. برای دیدن بیوگرافی برد پیت اینجا کلیک کنید.

این مقاله و ترتیب فیلم ها توسط منتقدان وبسایت راتن تومیتوز تهیه شده و قطعا می توان نظرات متفاوتی در مورد بهترین های برد پیت نیز پیدا کرد که حتما در آینده به آن ها نیز خواهیم پرداخت.


فیلم شماره 10 لیست تاپ 10: هفت (SE7EN)


seven در ظاهر این فیلم هم شبیه سایر فیلم های پلیسی است. در حقیقت با توجه وجود "به همکاری کارآگاه بازنشسته و تازه کاری سست ایمان" در فیلم می توانست شبیه فیلم سلاح مرگبار (Lethal Weapon) باشد. البته همان طور که همه می دانیم، فیلم هفت دیوید فینچر (David Fincher) به نوعی پیچیدگی تاریکی فیلم خود را به سینما افزود. به علاوه بینندگان را به اعماق ناراحتی، خشم و فروپاشی اخلاقی می برد. و در نهایت نیز به آن ها کمکی نمی کند از این احساسات رها شوند. با کارگردانی فوق العاده موفق فینچر، فیلمبرداری بدون نقص فیلمبردار ایرانی یعنی داریوش خنجی (Darius Khondji) و بازی مسحور کننده کوین اسپیسی (Kevin Spacey) و مورگان فریمن (Morgan Freeman) پیت می توانست فقط ایفای نقشی معمولی داشته باشد و پولش را بگیرد بدون اینکه ضربه ای به فیلم هفت وارد شود. اما او با بازی خودش فیلم را به سطحی بالاتر برد. شخصیت او دائم در استرس و ترس بود. و او با صورت خوش چهره و جوان خودش به گونه ای این نقش را بازی کرد که به خوبی تصویری دردناک از شهوت و بی رحمی خالی از عاطفه و دلسوزی را که همه در فیلم از آن رنج می بردند، نمایان می کرد. علی رغم توضیحاتی که داده شد اما نقدهای منفی و  ایراداتی مانند خشونت زیاد و افسردگی مزمن به فیلم وارد شد. در اکثر موارد نیز نویسندگان جمله جیمز روکی (James Rocchi) نتفلیکس را می نوشتند. کسی که فیلم را این گونه تصویر کرد: "چشم اندازی ناراحت کننده و غم انگیز که مرا در سینما تعقیب کرد و باعث شد حالم بد شود. حتی در این نقدی که اخیرا خواندم."  
 

فیلم شماره 9 لیست تاپ 10: باشگاه مبارزه (FIGHT CLUB)


FIGHT CLUB

برد پیت دهه 1990 را خوب شروع کرد ولی با پایان این دهه او کمی از ترس سقوط رنج می برد. چرا که در فیلم هایی بازی کرده بود که باکس آفیس آن ها نشان دهنده نقدهای منفی ای بود که برای فیلم ها نوشته می شد. اما درست وقتی که نزدیک بود به عنوان مدل مو به دست کارفرمایانش کنار گذاشته شود، برد پیت برای بازی در فیلم باشگاه مبارزه به توافق رسید. و این همکاری مجدد او با فینچر کارگردان فیلم هفت بود. باشگاه مبارزه که اقتباسی از رمان معرکه چاک پالنیک (Chuck Palahniuk) بود باعث همکاری پیت و ادوارد نورتون (Edward Norton) شد.

هر چند این فیلم نیز مورد انتقاد بسیاری از منتقدین قرار گرفت. چرا که به نظر آن ها در این خشونت بی اندازه و تحریک به خودکشی در آن دیده می شد. مثلا پیتر رینر در مجله نیویورک نوشت که "فیلم صدای غمگین و ناراحت نسلی کور است که احساس می کنند به وسیله یک زن و شرایط اقتصادی نابود شده اند." اکثر نویسندگان به انتقادهای اجتماعی باشگاه مبارزه پاسخ دادند و آن ها را تحریک کننده دانستند. جیمز براردینلی نویسنده ریل ویوز (ReelViews) نوشت: "فیلمی عالی و به یادمانی. از معدود فیلم هایی است که بینش و دیدگاه خود را به خاطر بیننده از دست نمی دهد."  
 

فیلم شماره 8 لیست تاپ 10: یازده یار اوشن (Ocean's Eleven)


Ocean's Eleven منتقدین شهرتشان برای این است که برای هر داستانی که هنوز ساخته نشده صدایشان را بالا می برند، ولی وقتی همان داستان درست ساخته می شود، با گفتن این که فیلم و داستانش خیلی خوب است مشکلی ندارند. همانطوری که در سال 2001 همین کار را با فیلم تحسین شده یازده یار اوشن کردند. این فیلم بازساری فیلم یازده یار اوشن محصول سال 1960 است که با تعداد زیادی از بازیگران قوی و شناخته شده ساخته شده و 116 دقیقه بیننده را به صندلیش می چسباند. و مخاطبینی که از فیلم عجیب و غرب کانونبال ران (Cannonball Run) سال 1984 دیگر فیلم پر ستاره ای ندیده بودند، به شدت از این فیلم استقبال کردند. در این فیلم برد پیت در نقش راستی رایانی بازی کرد که به غذا وسواس داشت. و این نقش فرصتی برای او بود تا ذهن مردم را از بازی های اخیرش در فیلم های سفید و قدیمی هالیوود مانند باشگاه مبارزه و هفت سال در تبت (Years in Tibet) پاک کند. و این فیلم به او کمک کرد تا نقدهای مثبتی بدست آورد. مثلا پیتر تراور (Peter Travers) نویسنده رولینگ استون (Rolling Stone) نوشت: "اسکار رو ول کنید، یازده یار اوشن بهترین فیلمیه که در حال حاضر وجود داره."  
 

فیلم شماره 7 لیست تاپ 10: رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد یا رودخانه خاطرات (River Runs Through It)


River Runs Through It

رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد فیلمی اقتباسی از کتاب زندگی نامه ای نرمن مک لین (Norman Maclean) با همین نام است که اکرانش با جوایز و تحسین های زیادی همراه بود. فیلم جوایز و نامزدی هایی برای کارگردان فیلم رابرت ردفورد (Robert Redford) که جایزه اسکار را برای اولین فیلمش مردم معمولی (Ordinary People) برده بود بهممراه داشت. فیلیپ روسولو (Philippe Rousselot) فیلمبردار فیلم که برنده جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شد، به شدت در سینمای فرانسه مورد تقدیر قرار گرفت. و آهنگساز فیلم مارک آیشام (Mark Isham)، استعدادی که برنده جایزه گرمی شده بود، با موسیقی این فیلم نامزد اسکار شد.

همانطور که شما هم احتمالا تصور کرده اید، رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد فیلمی است که جلوه های ویژه گران و فوق العاده ای داشته است. این صحنه های درخشان همان دلیلی است که منتقدان را به سکوت وا داشت. حتی با وجود صحنه های آرام خواب آور و خسته کننده ای که خانواده مونتانا را نشان می داد. همانطوری که تی وی گاید (TV Guide) نوشت: خیلی سخت است که با رفتن قلاب ماهیگیری ماهیگیر به آب هیجان زده شوید."

با این وجود که هنوز این نقدها فراموش نشده است اما رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد فرصتی زودهنگام و فوق العاده به استعدادهای فردی برد پیت داد تا بتواند ثابت کند که خیلی بهتر از یک گاوچران کلاه داری است که در فیلم تلما و لوئیز (Thelma & Louise) نشان داد. کارین جیمز (Caryn James) که تحت تاثیر فیلم قرار گرفته بود در نیویورک تایمز نوشت: "دو چیز وجود دارد که هرگز فکر نمی کردم به زبان بیاورم: یکی اینکه از فیلمی در مورد ماهیگیری خوشم می آید و دوم اینکه رابرت ردفورد یکی از کاملترین و بلندپروازانه ترین فیلم های سال را ساخته است."  
 

فیلم شماره 6 لیست تاپ 10: خشم (Fury)


Fury داستان فیلم درباره یک گروه از نظامیان آمریکایی اعزام شده به آلمان در اواخر جنگ جهانی دوم است. برد پیت در این فیلم نقش فرمانده این گروه، افسر واردادی را دارد که واحد تانکی به نام « خشم » را هدایت می کند. برد پیت در « خشم » بازی بسیاری خوبی از خود به نمایش گذاشت اما به نظر نمی رسید که بتواند برای بازی در این فیلم نامزد دریافت اسکار شود. در واقع با نگاهی به لیست بازیگرانی که در آن سال نامزدهای احتمالی اسکار بودند می شد حدس زد که کار برد پیت با این فیلم متوسط برای نامزدی در بخش اسکار بهترین بازیگر بسیار سخت بود. هر چند فیلم با نقدهای مثبت و منفی بسیاری همراه بود ولی نظرات در مورد برد پیت همواره مثبت بود. او با مدل موی خاصش در این فیلم نشان که هنر او در ایفای نقش های جنگی که پیش تر در فیلم حرامزده های لعنتی از او دیده بودیم امری اتفاقی نبوده است. شاید یکی از دلایلی که نقدهای مثبتی برای این فیلم به ارمغان آورد بازی های خوب بازیگران و بخصوص برد پیت بود. پس از این فیلم او به یکی از بازیگران مطرح و در این نوع نقش ها تبدیل شد. فیلم های جدیدی که او در این زمینه بازی کرده است نشانگر این موضوع است.  
 

فیلم شماره 5 لیست تاپ 10:  درخت زندگی (The Tree of Life)


The Tree of Life قطعا هیچ فیلمی همهمه و صحبت و انتظار برای فیلم ترنس مالیک (Terrence Malick) را نداشته است. از آن جایی که خیلی طول کشید این فیلم منتشر شود صحبت های خیلی زیادی نیز در مورد فیلم وجود داشت. ترنس مالیک ابتدا با کار نه چندان قوی دنیای جدید (The New World) به همگان معرفی شد. ابتدا قرار بود درخت زندگی در سال 2009 و بعد در سال 2010 پخش شود. اما هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی رفت تا اینکه بالاخره در ماه می سال 2011، همه 139 دقیقه مرموزش اکران شد. درخت زندگی رفته رفته جایگاه بهتری کسب می کرد. ساخته مالیک بینندگان را از پایین زندگی به قرن بیست و یک ام می برد و به برد پیت و جسیکا چستین (Jessica Chastain) این اجازه را می داد تا بازی خوب و مطمئنی داشته باشند، همانطور که باعث ایجاد هلهله در بین منتقدین شد. مثلا اندرو اوهر (Andrew O’Hehir) برای سالون (Salon) نوشت: "یک رمان دیوونه کننده، از اون دیوونه کننده های ویلیام باتلر ییتس (William Butler Yeats)، زنده و پرشور برای هنر و برای جهان، برای همه کسایی که دیگه نیستن، و هستن و خواهند آمد.  
 

فیلم شماره 4 لیست تاپ 10: 12 میمون (12 MONKEYS)


برد پیت هرچند تا قبل از فیلم 12 میمون او نقش هایی را در فیلم هایی اجرا کرده بود، و نقش های اصلی هم بودند، اما او نیاز داشت تا خیلی بهتر دیده شود. بنابراین برد پیت در 12 میمون به کارگردانی تری گیلیام (Terry Gilliam) ایفای نقش کرد. فیلمی که بعد از نمایش خیره کننده او در فیلم هفت در همان سال اکران شد. و او با این فیلم اثبات کرد که او فقط به خاطر فیلم نامه نیست که خوب می درخشد بلکه این استعداد است که پشت اوست. همانطوری که جفری گوینز (Jeffrey Goines) یکی از فعالان رسانه ها گفت: "برد پیت با انرژی و حرارتی بازی می کرد که قبلا هرگز از او دیده نمی شد، او در مقایل بروس ویلیس (Bruce Willis) خودش را حفظ کرده و به این فیلم پیچیده و ترسناک علمی تخیلی کمک کرده تا یکی از برترین سوپرایزهای منتشر شده سال 1995 باشد. هرچند کمی قبل تر بود که برد پیت با بازی در فیلمی دیگر روی منتقدان تاثیر مثبت گذاشت، اما پس از بازی در 12 میمون منتقدین فهمیدند که او مانند دیگران فقط یک بازیگر خوش چهره نیست. همانطوری که دسن توماسون در واشینگتن پست نوشت: "عملکرد ویلیس و برد پیت، جو و هیجان حرکات گیلیام باعث شد فیلم بدون نقص دیده شود."  
 

فیلم شماره 3 لیست تاپ 10:  حرامزاده‌های لعنتی (Inglourious Basterds)


Inglourious Basterds به صورت کلی بگوییم یک بازیگر شانس های زیادی برای بازی در شخصیتی به نام آلدو پیدا نمی کند. و همچنین یک بازیگر فرصت های زیادی برای کار با کوئتین تارانتینو (Quentin Tarantino) را پیدا نمی کند. پس وقتی تارانتینو سراغ برد پیت آمد تا نقش سرگرد سرخوش از خشونت شکارچی نازی در حرامزاده های لعنتی را به او پیشنهاد دهد او بهتر از هرکسی میدانست که نباید به این موقعیت نه بگوید. نتیجه این همکاری فیلمی جالب، هیجانی و خون آلوذ بود که بازسازی فانتزی ای از جنگ جهانی دوم بود. در این فیلم بازیگران بسیار خوبی مانند مایکل فسبندر (Michael Fassbender) و کریستوف والتز (Christoph Waltz) در زمان های موازی هم هنرنمایی می کنند. رنه رودریگز (Rene Rodriguez) نویسنده میامی هرالدز بیان داشت: "حرامزده های لعنتی ژانر جنگی را طوری پیاده کرده که آن را به سبک خاص خودش تبدیل می کند: انفجار بزرگ یک فیلم خالص."  
 

فیلم شماره 2 لیست تاپ 10:  عاشقانه واقعی (TRUE ROMANCE)


TRUE ROMANCE كوئنتین تارانتینو برای اولین بار دست به قلم می شود و این فیلمنامه را می نویسد. شخصیت كلارنس بسیار شبیه شخصیت خود تارانتینو در آن زمان است. كلارنس عاشق فیلمهای كنگ فو.الویس.كمیك و .... است مثل خود تارانتینو. این فیلم پر از ارجعات سینمایی است. از جوان عشق سینمای فیلم (خود تارانتینو) تا دردسر سازی (جکی براون، ساختهٔ تارانتینو، ۱۹۹۷) که دو دلداده نا آگاهانه با خود بر می‌دارند تا خود درگیری در کافه (داستان عامه پسند، تارانتینو، ۱۹۹۴) و خیلی چیزهای دیگر که در واقع گوئی یک جمعبندی از همهٔ چیزهائی است که تارانتینو قبل یا بعد از این فیلم شکل بازترش را خود اجرا کرده؛ فیلم همانند دیگر کارهای اسکات مثل تاپ گان، ۱۹۸۶ حال و هوای قابل قبولی دارد، روابط شکل گرفته و عاشقانهٔ فیلم هم پذیرفتنی است. از دیگر ویژگی‌های این فیلم تونی اسکات (Tony Scott) نزدیکی فضای جوان‌هایش با جوان‌های دههٔ ۱۹۹۰ امریکاست. بازی های برد پیت و گری اولدمن (Gaty Oldman) در میان لشکر بازیگران مطرح فیلم از همه تأثیرگذارتر هستند و موسیقی زیمر هم کاملاً روی فیلم نشسته است. هرچند بردپیت حضور چند دقیقه ای در این فیلم داشته است اما در همان چند دقیقه همه فیلم به او معطوف می شود. با آن خنده های زنگ داری که لا به لای صدای شلیک گلوله های تنفگ به گوش می رساند. شاید بعضی ها بگویند این فیلم فقط فیلمی پر از ستاره است اما واقعا باید گفت که این فیلم و بازی بردپیت در آن واقعا استثنایی هستند.  
 

فیلم شماره 1 لیست تاپ 10:  مانیبال (MONEYBALL)


MONEYBALL مانیبال یک روایت واقعی از بیلی بین (با بازی برد پیت) مدیر ناموفق یک تیم بیسبال است. بیلی بین مدیر تیم بیسبال اوکلند اتلتیک است و تیمش نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده است و دو تن از بهترین بازیکنان خود را به خاطر همین مشکلات از دست میدهد. به خاطر همین موضوع تیم اوکلند اتلتیک در آستانه فروپاشی قرار گرفته است اما بیلی بین که در سن جوانی با یک اشتباه ورزش بیسبال رو انتخاب کرده است راه بازگشتی را نمی‌بیند و تصمیم میگیرد نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند تیمش را از بحران نجات دهد! بعد از اینکه کارگردانان فیلم دیوید فرانکل (David Frankel) و استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) از ساخت فیلم انصراف دادند بنظر می رسید که باید منتظر فیلم افتضاح و بدون روحی باشیم. اما با حضور بنت میلر (Bennett Miller) پشت دوربین ها و رهبری فیلم توسط برد پیت با آن کاریزمای خاص و طوری که نقش بیلی بین را ایفا کرد و همچنین فیلمنامه ای که آرون سورکین (Aaron Sorkin) نوشته بود، فیلم با فروش 110 میلیون دلاری و 6 نامزدی اسکار به پایان رسید. و این موفقیتی بزرگ برای فیلمی بود که همه منتظر شکست خوردنش بودند. و قطعا نقش اول این موفقیت را برد پیت بازی می کرد.  
  این لیست به نظر منتقدین مطرح هالیوود نوشته شده و ممکن است شما را متعجب کند که چرا فیلم های مطرح تر برد پیت در این لیست حضور ندارد. یا باید ترتیب این فیلم ها در لیست عوض شود. محض اطلاع، در پایین لیست ده فیلم برتر برد پیت از نگاه مخاطبین راتن تومیتوز را با هم مرور می کنیم: 1. باشگاه مبارزه — 96% 2. هفت — 95% 3. قاپ زنی — 94% 4. عاشقانه واقعی — 93% 5. 12 میمون — 88% 6. حرامزده های لعنتی — 87% 7. افسانه‌های خزان — 87% 8. مصاحبه با خون آشام — 86% 9. مانیبال — 86% 10. رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد — 84% نظر شما در مورد این لیست چیه؟ بنظرتون چه فیلم هایی باید تو این لیست قرار بگیرن؟ شما هم میتونید در پایین لیست 10 فیلم برتر برد پیت رو برای ما بنویسین. برد پیت

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
  • بهترین فیلم های برد پیت - سلسله - معرفی بهترین ها
    بهترین فیلم های برد پیت - سلسله - معرفی بهترین ها

    6 سال پیش

    […] منبع : فیلم نیوز […]


We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications