ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

تئاتر بینوایان،از حضور ستارگان تا انگ بی عاری

شنبه, 21 مهر, 1397
تئاتر بینوایان،از حضور ستارگان تا انگ بی عاری
به گزارش میم ست ،حسین پارسایی مدیر کل دفتر شبکه نمایش خانگی و کارگردان تئاتر که سال گذشته نمایش موزیکال «الیور توئیست» را با حضور چهره‌های سینمایی به روی صحنه برده بود، حالا قرار است این بار و در آبان ماه سال جاری تئاتر موزیکال «بینوایان» را در یکی از هتل‌های تهران به روی صحنه ببرد.این نخستین نمایشی است که قرار است در سالن هتل اسپیناس پالاس به روی صحنه برود و در حوزه تئاتر ایران یک اتفاق محسوب می‌شود، اتفاقی که شاید فقط حسین پارسایی توان رقم‌زدنش را داشته باشد. نمایش موزیکال «بینوایان» از 20 آبان با حضور پارسا پیروزفر، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، اشکان خطیبی، ستاره پسیانی  و امیرحسین فتحی به همراه 300 بازیگر، خوانند و نوازنده در سالن رویال هالِ هتل اسپیناس روی صحنه می‌رود.
نوید محمدزاده

نوید محمدزاده

روابط عمومی نمایش اعلام کرد، پارسا پیروزفر «ژان والژان» بینوایان خواهد بود، همچنین پیشتر گفته شده بود.شنیده‌ها حاکی از این است که پریناز ایزدیار در نقش فانتین-مادر کوزت، سحر دولتشاهی در نقش خانم تناردیه، هوتن شکیبا در نقش آقای تناردیه، ستاره پسیانی در نقش کوزت و نوید محمدزاده در نقش ژاور نمایش «بینوایان» به ایفای نقش می‌پردازند. در تازه‌ترین نمایش پارسایی هم مانند الیورتوئیست عنوان شده پای یک سرمایه‌گذار معروف شبکه نمایش خانگی در میان است و به همین دلیل هم مهناز افشار که کاندیدای نقشی بوده، بازی در این نمایش را نپذیرفته است. پارسایی، اما سال گذشته در پاسخ به سوالی درباره حواشی به وجود آمده درباره ارتباط عوامل «شهرزاد» با «الیور توئیست» در رابطه با اسپانسر و تهیه‌کننده این اثر به بیان کرده بود: همان‌طور که پیشتر اعلام شد، نمایش موزیکال «الیور توئیست» با سرمایه و مدیریت موسسه فرهنگی- هنری حریر هنر شرق تهیه و تولید می‌شود و هیچ ارتباطی به تهیه‌کننده «شهرزاد» ندارد. یکی از مهمترین اتفاقات حول این نمایش هزینه ی بالا  بلیط آن است که پارسایی در این باره گفت: نمایش موزیکال «بینوایان» یک کار بزرگ با ۱۵۰ نفر بازیگر و یک گروه ارکستر ۱۰۰ نفره است که هزینه میلیاردی برای آن صرف شده است و طبیعتا بلیت متناسب با این نمایش را تعیین خواهیم کرد اما قطعا ۲۵۰ هزار تومان نخواهد بود. کارگردان تئاتر «بینوایان» تصریح کرد: احتمالا در این نمایش هم بلیت ۵۰ هزارتومانی خواهیم داشت و هم بلیت نزدیک به ۲۰۰ هزارتومان که روال طبیعی نمایش های این چنینی است. اما روزنامه اعتماد در این باره نوشته:
ادت قشنگی نیست که در فضای مجازی، از پشت پنجره خانه‌های لاکچری خودمان برای دولت و سایرین خط ‌و نشان بکشیم و به ‌وقتش در صف تقسیم غنایم و جنگ فقیر و غنی، بر گرده مردم سوار شویم.
كاش دست‌كم در دنياي هنر، ابزار هنري را تبديل به كالاي لوكس نمي‌كردند. نبايد به بهانه نمايش‌هاي پُر از زرق‌وبرق كه معلوم نيست هزينه آنها از كجا مي‌آيد و به كجا مي‌رود، سرِ مردم را با تيغِ گيشه بُريد و بعد هم حق ‌و حقوق خانم‌ها و آقايان مدافع طبقه مستضعف را داد، تا خوش باشند و بر تعداد فالوورهايش بيفزايند، آن هم از جيب مردم بينوا. ن نمايش‌هاي لاكچري حالا شده‌اند از اين دست. در اين اوضاع وخيم اقتصادي، با سرمايه‌هاي غيبي، سالن‌هاي پرتفاخر و دوستان از ما بهتران، يكي يكي از راه مي‌رسند و بدون دردسر و زحمت مي‌روند روي صحنه با قيمت‌هايي نجومي براي بليت! انگار گوجه‌فرنگي يا دلار يا سكه است كه نظارتي نداشته باشد و درهم فروش برود! بينوايان را چه كسي مي‌سازد و فلسفه قصه بينوايان در اين روزگار دردمند چيست كه براي نشان دادن آن بايد برويم در يك هتل مجلل و ژان والژان و كوزت و تنارديه و بازرس ژاور را برخلاف ذات قصه، لاكچري تماشا كنيم؟!  

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications