ویدئوهای سایت

person
mimset instagram account
mimset telegram account
mimset namasha account
mimset aparat account

آغاز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور هنرمندان بزرگ سینما/ پرواز سه سیمرغ در افتتاحیه! + تصاویر

چهارشنبه, 10 بهمن, 1397
افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر ارشاد و هنرمندان نسل ‌های مختلف سینما با معرفی برگزیدگان بخش تبلیغات و بزرگداشت هنرمندانی چون عباس گنجوی ، فاطمه معتمدآریا ،عزیز الله حمیدنژاد ، خسرو خسروشاهی و ابراهیم حقیقی برگزار شد.

به گزارش میم ست ، مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته (سه ‌شنبه نهم بهمن ‌ماه) در پردیس تئاتر تهران ساعت 18 آغاز شد. کیارش اسدی ‌زاده کارگردان مراسم افتتاحیه و منصور ضابطیان مجری این مراسم بودند.

در این مراسم جوایز بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران اهدا گردید. از دیگر بخش ‌های آن می توان پخش ویدئو‌ های تولیدی با محوریت 40 سال سینمای ایران ، بزرگداشت  فاطمه معتمد آریا ، عزیز اله حمید نژاد ، ابراهیم حقیقی ، عباس گنجوی و خسرو خسروشاهی ، همچنین پخش ویدئو‌ هایی با موضوع جشن چهل سالگی انقلاب و بزرگداشت زنده یاد عزت الله انتظامی با حضور فرزندان ایشان را نام برد.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از فردا دهم تا بیست و دوم بهمن ‌ماه در چارسو (کاخ هنرمندان) و پردیس ملت (سالن رسانه‌ ها) کار خود را دنبال خواهد کرد. نشست‌ های خبری و اکران ‌ها تا روز یکشنبه بیست و یکم بهمن ‌ماه ادامه دارند. روز بیست و دوم بهمن ‌ماه همزمان با سالگرد چهلمین سال انقلاب اسلامی هم مراسم اختتامیه با اجرای محمدرضا شهیدی ‌فر برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن کریم با دقایقی تاخیر آغاز گردید.

در کنار حضور هنرمندان و صاحبان آثار سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی در محل پردیس تئاتر تهران حضور داشتند.

منصور ضابطیان مجری مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از تاخیر برنامه عذرخواهی کرد و گفت:

"بدلیل ترافیک و مشکل مسیر، ناهماهنگی هایی بوجود آمد و این تاخیر بوجود آمد."

سینمای ایران پیام نجابت ، صداقت و درستکاری است!

در ادامه مراسم ، که اجرای آن را منصور ضابطیان برعهده داشت با پخش تصاویری از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همراه بود و سپس ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در اظهاراتی مکتوب با خوش آمد گویی به مردم جنوب تهران که پذیرای مراسم افتتاحیه شده ‌اند و گرامی داشت یاد و نام حضرت زهرا (س)، گفت:

"سینمای ایران پیام نجابت، صداقت و درستکاری است و خود بزرگترین دستاورد انقلاب و مظهر شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است."

او در متن کامل صحبت ‌های خود با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب بیان کرد:

"به همه سروران عزیز، مهمانان ارجمند و هنرمندان گرامی و مردم عزیزمان خصوصاً اهالی گرانقدر جنوب تهران که امسال میزبان ما شدند خوش آمد می ‌گویم. آمده‌ ایم که سهم کوچکی از آن همه تلاش ‌شان برای پیروزی انقلاب اسلامی را قدرشناسی کنیم. در این مناطق تهران کوچه به کوچه که نه حتی خانه به خانه نام شهیدانمان نام‌ گذاری شده است و ما آمده ‌ایم تا بگوییم به ایثارهای و فداکاری ‌های شمایان در جای جای میهن عزیزمان ایران است که سینمای ایران جان گرفت ، رشد کرد ، بالغ شد و امروز افتخار آفرین برای این مرز و بوم شده است."

وی در ادامه افزود:

"سینمای ایران اکنون و در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی از دور دست‌ های ایران تا سراسر جهان پیام آور نجابت ، انسانیت ، صداقت ، درستکاری و همه‌ ی فضایل است. ادعای بزرگی نیست اگر بگویم سینمای نوین ایران خود بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است و مظهر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به معنای واقعی آن است. آوازه افتخارات سینمای ما در همه ی جهان طنین انداز است و این سینما به سهم خود همه ی تلاش خود را کرده است که ندای آزادی و آزادگی باشد."

ابراهیم داروغه زاده بیان کرد:

"به پیروی از وصیت امام راحلمان که دردمند و آرمان خواه است و به فرموده رهبر عزیزمان کلید توسعه کشور است. چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به همه ‌ی شما مردم عزیز، هنرمندان و سینماگران تبریک می ‌گویم و امیدوارم روزهایی سرشار از طراوت و جوشش که در آثار امسال جشنواره نمایان است، در این ایام هم داشته باشیم. قدردان محبت همه‌ ی همکارانم در ستاد برگزاری و همه‌ ی سرورانم در سازمان سینمایی و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که این جشنواره حاصل کمک و حمایت همه‌ی این عزیزان است."

پرواز سه سیمرغ در افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

در ادامه مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر جوایز بخش تبلیغات اهدا شد که

سیمرغ بلورین بخش عکس با حضور داوران این بخش به حبیب مجیدی برای فیلم بمب یک عاشقانه تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین پوستر هم به طاها ذاکر برای فیلم کوپال اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین آنونس در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هم به روح الله موحدی برای ساخت آنونس فیلم گرگ بازی تعلق گرفت که او سیمرغ را به همسرش تقدیم کرد.

افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

یادی از درگذشتگان سینمای ایران در سال اخیر

در ادامه مراسم افتتاحیه ‌ی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به پخش کلیپی با آهنگی از همایون شجریان و یادی از هنرمندان درگذشته سینما در یک‌ سال اخیر اختصاص داشت که برخی از آنها عبارتند از:

منوچهر پوراحمد ، سیما حاجی خانی ، حمید ریسباف ، فریده صابری ، محمد توکلی ، بیتا شباهنگ ، همایون شهنوازی ، لوون هفتوان ، مهدی قبادی ، بهرام زند ، اسدالله کفافی ، حسین شهاب ، ناصر چشم آذر ، محمد حیدری ، هوشنگ آزادی ور ، ناصر ملک مطیعی ، شعبانعلی اسلامی ، صدرالدین شجره ، ایرج صفدری ، عزت الله انتظامی ، محمد عبادی ، شیر ضیاالدین دری ، مهدی ارین‌ نژاد ، سعید کنگرانی ، حسین عرفانی ، یدالله صومدی ، پرویز تاییدی ، احترام سادات حبیبیان ، پیام صابری ، فرج الله حیدری ، ناصر انتظاری و حسین محب اهری

ادامه مراسم به نکوداشت زنده ‌یاد عزت الله انتظامی اختصاص داشت که کلیپی از صحبت‌ ها ، عکس ‌ها و تصاویری از نقش ‌آفرینی ‌های این هنرمند پخش شد.

بزرگداشت عزت ‌الله انتظامی با حضور مجید انتظامی

سپس با حضور وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره ‌ی فیلم فجر از مجید انتظامی هنرمند عرصه موسیقی و پسر عزت ‌الله انتظامی دعوت شد تا به روی صحنه بیاید.

مجید انتظامی در سخنان کوتاهی ضمن تبریک آغاز سال جدید سینمایی کشور گفت:

"امیدوارم امسال ، سال پرباری برای سینمای ایران باشد و از خانه سینما برای زحماتی که در این مدت برای ما کشیده ‌اند، تشکر می ‌کنم."

وزیر ارشاد ترجیح داد در مقابل هنرمندان سخن نگوید!

در ادامه منصور ضابطیان بیان کرد:

"دوست داشتیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم چند کلامی صحبت کنند اما ایشان گفتند در جایی که هنرمندان حضور دارند باید بیشتر شنونده باشیم تا گوینده."

بزرگداشت عزیز الله حمیدنژاد / متشکرم از همسرم که اجازه نداد من هر فیلمی بسازم

در ادامه‌ ی مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ‌، بزرگداشت عزیز الله حمیدنژاد کارگردان سینما با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و علیرضا شجاع نوری (بازیگر و تهیه‌کننده سینما) برگزار شد.

در ابتدای این بخش از تقدیر، فیلمی که به مناسب بزرگداشت عزیز الله حمیدنژاد ساخته شده بود، پخش شد و نمایش تصویری از گلشیفته فراهانی بازیگر فیلم اشک سرما ، تشویق حاضران در سالن را به دنبال داشت.‌

شجاع نوری درباره حمیدنژاد بیان کرد:

"من با او؛ هم کار کرده ‌ام و هم سفر رفته ‌ام. سال ۶۱ که آقای سیف الله داد اولین فیلمش را می ‌ساخت ما هر دو دستیارش بودیم و بعد در نیویورک برای نمایش فیلم هور در آتش آقای حمیدنژاد با هم همسفر بودیم و این آخر که در سریال بانوی عمارت دوباره همکار شدیم."

وی افزود:

"آقای حمید نژاد یکی از شخصیت‌های دوست داشتنی و مثل چتری سیاه در هوایی بارانی است که آدمی را از خیلی چیزها حفظ می‌کند. من تا الان غیر از خیر و نیکی از او چیزی ندیده‌ ام."

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم در سخنانی خاطرنشان کرد:

"آقای حمیدنژاد در ۲۰ سالگی کارش را در کنار آقای داد شروع کرد و ثمره این ۴۰ سال، فیلمهایی به یادماندنی شده که در خاطره تماشاگران ایرانی و خارجی مانده است؛ فیلمهایی که گاهی برخی خارجی‌ ها تصور می‌ کردند در استودیو ساخته شده و نه در مناظر و مناطق طبیعی کشورمان."

سپس عزیزالله حمیدنژاد بیان کرد:

"من از نظر کمی و کیفی کارهایم آنقدر نیست که احتیاج به این مراسم باشد و دوست داشتم زمانی اینجا می ‌آمدم که فیلم‌ های بیشتری برای مردم می‌ ساختم. البته می خواستم بیشتر فیلم بسازم اما سختی های بود که اجازه نداد. با این حال هرکدام از کارهایم را با عشق ساختم و سراغ ساخت هر فیلمی نرفتم. در این بین از همسرم تشکر می ‌کنم که اجازه نداد من هر فیلمی را بسازم."

او از مسعود مهرابی ، هوشنگ گلمکانی ، خسرو دهقان و حمید صدیقی به عنوان منتقدانی که در زمان ساخت فیلم اولش او را حمایت کردند که منجر به انگیزه گرفتن او شد؛ قدردانی نمود.

بزرگداشت ابراهیم حقیقی / حسرت‌ ها و خوشی های یک گرافیست!

بزرگداشت ابراهیم حقیقی در ادامه با پخش فیلم بزرگداشت این هنرمند همراه شد و سپس مجری مراسم از رسول صدرعاملی ، آتیلا پسیانی و علی اکبر صادقی دعوت کرد تا برای این بزرگداشت روی صحنه بروند.

علی اکبر صادقی (هنرمند عرصه‌ی تجسمی) حقیقی را هنرمندی برجسته نامید.

صدر عاملی هم بیان کرد:

"ما پوستر را برای فروش فیلم نمی‌خواستیم چون پوسترها هویت فیلم هستند و خوشحالم که در این دهه‌ ها بیشترین همکاری را با او داشتم."

وی اضافه کرد:

"خواهش می‌ کنم همه گرافیک را جدی بگیرند، آن هم در دنیایی که کپی پیست رواج یافته است."

آتیلا پسیانی هم گفت:

"خوشحالم برای اهدای تندیس یادبود: ابراهیم عزیز" اینجا هستم. تناسبی که بین فکر و اجرا در آثار ابراهیم عزیزم هست اعجاب آور است و او نظم را علاوه بر کارهایش بلکه در امور صنفی هم دنبال می‌کند."

حقیقی هم با ابراز خوشحالی از برپایی این تقدیر، بیان کرد:

"از دومین جشنواره که پوستر کشیدم همراه جشنواره فجر شدم و بعد با طراحی تندیس ادامه پیدا کرد تا به امروز که سیمرغ به هنرمندان اهدا می ‌شود."

وی افزود:

"زندگی آدمها همیشه پر از خوشی و حسرت است و خوشی من بودن کنار هنرمندانی همچون خسرو خسروشاهی ، عباس گنجوی و فاطمه معتمدآریا است که خوشحالم بسیار کارهای مشترک با او دارم و نیز این سه بزرگوار و آقای شجاع نوری که اینجا حضور دارند و همچنین یاد می کنم از آقای بهشتی که طراحی سیمرغ ، زمان ایشان بود.‌"

حقیقی در پایان سخنانش بیان کرد:

"اما حسرتم این است که در بین این تقدیرها جای عزت الله انتظامی خالی است که تفکر و بودنش برای خانه هنرمندان ایران که امسال ۲۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد، راهگشا بود."

افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

بزرگداشت فاطمه معتمدآریا / برایم سخت بود اینجا حاضر شوم!

بحش بعدی مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به بزرگداشت فاطمه (سیمین) معتمدآریا اختصاص داشت که برای او کلیپی با صحبت ‌هایی از احمد حامد همسرش ، همایون اسعدیان ، سیف ‌الله صمدیان ، شبنم مقدمی ، کمال تبریزی ، حمیدرضا آذرنگ ، رضا کیانیان و پانته آ پناهی‌ها آماده شده بود.

تجلیل این بخش با حضور علیرضا رییسیان ، رضا کیانیان و همایون اسعدیان انجام شد.

کیانیان در ابتدا بیان کرد:

"خوشحالم برای بزرگداشت سیمین اینجا هستم و به نظرم خیلی دیر برای او بزرگداشت گرفته شده که فکر می ‌کنم به دلیل فعالیت‌ های اجتماعی‌ اش اینقدر دیر این اتفاق افتاده است."

او اظهار کرد:

"من وقتی کارم را شروع کردم، او ستاره ‌ای در سینما بود."

همایون اسعدیان هم بیان کرد:

"سینمای ایران و بویژه پشت صحنه آن پس از انقلاب خیلی مورد اعتماد مردم نبود و دوستان زیادی تلاش کردند، شأن این کار را برگردانند و این را مدیون کارگردان ‌ها و بازیگرانی مثل معتمد آریا هستیم که در زندگی شخصی ‌اش هم خیلی متانت داشته است."

علیرضا رییسیان نیز گفت:

"برای من افتخار است که پنج نفر از بزرگداشتی‌ های امسال در فیلم اول من یعنی ریحانه حضور داشتند."

وی افزود:

"سیمین سه خصلت ویژه دارد که اولین آن اخلاق حرفه‌ ای به معنای واقعی است. او به حرفه‌ اش احترام می‌ گذارد و به شدت شما با او راحت هستید وقتی کار می‌کنید. دومین خصلت درک بالا از کار و نقشی است که قرار است ایفا کند و سومین مورد هم شعور اجتماعی بالاست که در آدمهای نخبه این چنینی وجود دارد و خوشحالم که برای چنین فرد بزرگی، امشب بزرگداشت برگزار ‌می ‌شود."

افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

فاطمه معتمدآریا هم پس از صحبتهای همکارانش با این کنایه که «همه را به آقایی قبول دارند» بیان کرد:

"من خوشحالم به عنوان یک زن می‌توانم گوشه ‌ای از احساسات زنانه و مادرانه را با سینما به مردم سرزمینم نشان دهم. برای من سخت بود که بپذیرم در اینجا حضور پیدا کنم. نمی ‌خواهم بگویم دلخورم ولی می ‌خواهم بگویم جای آقای بیضایی که سهم زیادی در تاریخ فرهنگ این مملکت داشت خالی است. دلم می‌سوزد وقتی آقای شفیعی کدکنی را به کلاس‌ اش راه نمی ‌دهند."

این بازیگر خوب سینما و تلوزیون بیان کرد:

"بزرگترین خوشحالی امشب برای من این است که خانواده سینما اینجا جمع هستند و من سهم کوچکی از این جمع شدن دارم، همکارانی که فکر می ‌کنم بخاطر خودگذشتگی ‌ها و دوستی‌ های بی دریغ شان به این مهمترین هنر مردمی این روزگار چنگ زده‌ ایم."

وی در ادامه افزود:

"باید بگویم باعث افتخارم است که همه تیغ ‌های تیز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همه انتقادها از همه سو به سوی سینمای ایران است چون دست یافتنی نیست و هر کسی از هر طرف پیکان تیز انتقاداتش را سمت سینما پرتاب می ‌کند ولی ما خانواده‌ ای دوست داشتنی، محترم، والا و معتقد به ارزشهای انسانی هستیم. صنعت و هنر سینمای ما بزرگترین سفیر فرهنگی ما است و این دلیل حملات گسترده به سینمای ایران است."

معتمدآریا ادامه داد:

"من دلخور نیستم که همیشه هر جا رفتم اولین کاری که با من در این ۴۰ سال کردند این بوده که برایم توقف ایجاد کردند و این‌ها همه باعث رشد و جهش من شد. خوشحالم که وسیله من سینما است و به وسیله همکارانم حمایت شده ‌ام نه کسانی که بر مسندی بوده ‌اند. من از خانه سینما و همکارانم که در این مجموعه هستند تشکر می ‌کنم."

او همچنین با اشاره به فیلم جاندار که در آن به ایفای نقش پرداخته و در جشنواره حضور دارد، درخواست کرد که از فیلمسازان جوان مانند دو کارگردان جوان این فیلم حمایت شود.

سپس نمایشی به کارگردانی محمد رحمانیان و بازی علی عمرانی ، علی تاجمیر ، سانیا سالاری ، مانیا علیجانی به همراه ۴۰ نفر از دانشجویان تئاتر اجرا شد که درباره دوره ‌های مختلف جشنواره فیلم فجر و بعد هم شروع جنگ تحمیلی و فیلم‌ هایی که در ادوار مختلف جشنواره حضور داشته و خاطراتی که از هر کدام از فیلمها و بازیگران برای مردم داشتند بود.

در پایان نمایش هم سرودی برای ۴۰ سالگی انقلاب خوانده شد.

مخاطبان حاضر در سالن هنگام پخش تصاویر و نام مسعود کیمیایی ، جمشید مشایخی ، اصغر فرهادی همزمان با اجرای این نمایش برای این هنرمندان دست زدند و آنان را تشویق کردند.

سپس ترانه پروانگی از فیلم دستهای آلوده ساخته سیروس الوند با موسیقی بابک بیات ترانه وطن ، عشق ازادی و خوانندگی نیما مسیحا و پیانو نوازی رضا تاجبخش اجرا شد.

بزرگداشت عباس گنجوی با حضور فرمان ‌آرا و مسعود کیمیایی

بخش بعدی مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به بزرگداشت عباس گنجوی از تدوین ‌گران قدیمی و سرشناس سینمای ایران اختصاص داشت که در کلیپی که از این هنرمند پخش شد به سالهای فعالیت و نحوه ورود او به عرصه سینما و تدوینگری اشاره گردید.

بهمن فرمان ‌آرا و مسعود کیمیایی برای تقدیر از عباس گنجوی روی سن حاضر شدند و حاضران به احترام این هنرمندان برای دقایقی ایستاده آنها را مورد تشویق قرار دادند.

مسعود کیمیایی در سخنانی درباره عباس گنجوی بیان کرد:

"کارهای سیاه و سفیدم همچون فیلم خاک ، گوزن‌ ها ، سفر سنگ و … را با او کار کردم. عباس گنجوی دانستنی ‌های زیادی دارد و با دقت روی فیلم ‌ها فکر می ‌کند و بعد از چند روز جدولی منظم را به تو می‌ دهد."

وی افزود:

"ما روزهای سختی را از برف، سرما تا ساواک با هم گذراندیم."

سپس بهمن فرمان ‌آرا با بیان اینکه "من در این مدتی که در کار سینما بودم با هزاران نفر آشنا شدم اما یک دوست دارم و آن هم عباس گنجوی است" بیان کرد:

"همه شما تفاوت دوست و آشنا را می‌ دانید."

او در ادامه از ناصر تقوایی یاد کرد و بیان کرد:

"موقعی که نوروز خاویار را ساخته بودم از او پرسیدم برای مونتور از چه کسی استفاده کنم و او گفت از عباس گنجوی بهتر پیدا نمی ‌کنی."

بهمن فرمان ‌آرا افزود:

"از آن پس هر چه فیلم ساختم او مونتاژ کرده است و من شاهد عقدش و بزرگ شدن بچه‌ هایش هم بودم. اگر من افسرده باشم هر جا باشد حضور پیدا می ‌کند و مشابه ندارد. خیلی از جوانان امروز شاگردان او بودند اما این هنرمند از هیچ شروع کرد و با حضور در استودیو ها کار یاد گرفت."

این کارگردان بزرگ سینما ادامه داد:

"هر چه از عباس گنجوی بگویم کم است! زیرا این ‌روزها راجع به کسانی که سن‌شان بالا رفته حرفی زده نمی ‌شود و اگر هم زده می ‌شود، ناخوشایند است. فیلمی از شهلا ریاحی دیدم که عکس جوانی ‌اش را در حالی که آلزایمر گرفته است، به او نشان می ‌دهند و می‌گویند این عکس را می ‌شناسی؟ متاسفم چرا باید اینگونه بی ‌احترامی شود؟! شهلا ریاحی اولین کارگردان زن سینمای ایران است، این ‌کار که امروز در اینستاگرم دیدم؛ مثل حرکتی است که کنار تخت بیماری می‌ روند و در کنار کسی که اکسیژن در بینی‌ اش است، عکس می‌ گیرند و آن را پخش می ‌کنند، این کارها برای چی است؟"

فرمان ‌آرا ابراز خرسندی کرد که تا زمانی که عباس گنجوی سر پا هست، از او تجلیل شده است.

سپس عباس گنجوی که با تشویق حضار روی سن آمده بود با بغض گفت:

"من به خوبی بلد نیستم حرف بزنم آن هم در چنین جایی و با این ‌تعداد تماشاچی! همه حرفها زده شده است اما اکنون چیزهایی اینجا یادآوری شد که خوشحالم کرد. من پیش از کار با ناصر تقوایی و کیمیایی در دوبله کار می ‌کردم."

او در ادامه با اشاره به ساخت فیلم ای ایران و همکاری با ناصر تقوایی و ابراهیم حقیقی گفت:

"در آن سالها شنیدن سرود ای ایران جرم بود و حتی ساز هم‌ نمی ‌توانستیم دست بگیریم. من برای پیدا کردن سرود ای ایران جای جای شهر را گشتم و در نهایت به آن دست پیدا کردم. آن "خودی" به من گفت عباس این برای خودت است و آن را به هیچ کسی نده. من هم آن را به آقای میرشکاری دادم و گفتم این را فقط برای فیلم استفاده می‌ کنی."

بزرگداشت خسرو خسروشاهی / آخرین بخش بزرگداشت افتتاحیه‌ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر!

آخرین بخش بزرگداشت افتتاحیه‌ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به بزرگداشت دوبلور سرشناس سینما؛ خسرو خسروشاهی اختصاص داشت که او در بخشی از کلیپی که پخش شد به شباهت لحن و صدای مهران مدیری در سریال قهوه تلخ اشاره کرد و بیان کرد:

"این اتفاق از سوی عده ‌ای با انتقاد روبرو شد و گفتند او کار درستی نکرده که لحن مرا تقلید کرده، در حالی که مهران مدیری برای این کار تماس گرفت و از من اجازه خواست."

مراسم بزرگداشت خسرو خسروشاهی با حضور ناصر ممدوح ، منوچهر والی زاده و منوچهر اسماعیلی از هنرمندان عرصه دوبله برگزار گردید.

اسماعیلی درباره همکار قدیمی‌ اش بیان کرد:

"امشب شبی است که من در بزرگداشت کسی هستم که ۶۰ سال با او همراه بودم و از آغاز با هم بودیم.‌"

او که از سرمای نسبی سالن می ‌لرزید، ادامه داد:

"ما در فیلم‌ های ایرانی و خارجی زیادی با هم همکاری کردیم."

در ادامه ناصر ممدوح اظهار کرد:

"آقای خسروشاهی با صدایش، کارش و اخلاقش همه را شگفت زده کردند. خوشحالم که در جمع این عزیزان رشد کردم."

سپس منوچهر والی زاده بیان کرد:

"این روزهای خوب و دیدنی را به همه تبریک می ‌گویم. من قبل از هر سخنی که درباره خسرو بخواهم بگویم باید از برگزارکنندگان جشنواره تشکر کنم که به پشت صحنه سینما آمدند و دوبله و تدوینگر را دیدند. ان شالله دکور و گریمور را هم ببینند، در این مدت اخیر به دوبله توجه شده است."

او سپس درباره خسرو خسروشاهی گفت:

"ما از دبستان با هم رفیق و بچه محل بودیم، با هم بزرگ شدیم، با هم صبح ‌های جمعه به سینما ایران در لاله زار می‌ رفتیم و لورل هاردی می ‌دیدیم."

این دوبلور خوب سینما افزود:

"نزدیک به ۶۰ سال است در کنار خسرو خسروشاهی کار می ‌کنم. او فیلم ‌های بسیاری را دوبله کرد. آلن دلون و آل پاچینو از مهمترین نقش‌ های اوست. من هم افتخار داشتم در کنارش باشم و بعضی از نقش ‌هایی که احیاناً خودش خسته بود به من می‌داد."

او در پایان از انجمن گویندگان قدردانی کرد.

در ادامه خسرو خسروشاهی که با تشویق حاضران برای برگزاری مراسم بزرگداشت در جایگاه حاضر شد و گفت:

"من سال ‌ها در سایه در کنار شما بودم و حالا زیر این نور قرار گرفته ‌ام و کمی دستپاچه ‌ام. 5 فیلم با کیمیایی صداگذاری کردم و اکثر آدمهایی که با آنها کار کردم الان اینجا هستند."

وی افزود:

"وقتی سینماگر ها کارشان تمام می ‌شد کارگردان می ‌ماند و مدیر دوبلاژ. شبانه روز دوبله می‌ کردیم و بالاخره فیلم را تمام‌ می ‌کردیم ولی هیچ وقت به این حرفه توجه نشد. یک بار در بنیاد سینمایی فارابی یک لیستی گذاشتند و گفتند می ‌خواهیم از این آقایان تجلیل کنیم و بعد هم پشیمان شدند، گویی دوبله را به حساب نمی ‌آوردند."

او ادامه داد:

"هر چند من فعالیت چندانی در دوبله ندارم اما الان شرایط تغییر کرده است. از مقام وزارت و معاونت و دیگران تقاضا می‌ کنم به این حرفه بیشتر توجه کنند، یک زمان، مقطعی که آقای داروغه ‌زاده در موسسه رسانه‌ های تصویری بود برای دوبله خوب جایزه می دادند، یک بار من خودم جایزه گرفتم."

این ‌دوبلر بیادماندنی و بزرگ سینما در پایان بیان کرد:

"شما که بیننده هستید می ‌گویید فیلم خوب دوبله نشده است ولی هنوز همان افراد در دوبله هستند."

مراسم افتتاحیه‌ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با پخش کلیپی به مناسبت ایام فاطمیه به پایان رسید.

لازم به ذکر است که این مراسم با سی دقیقه تاخیر آغاز شد و علاوه بر مدیران و هنرمندانی که روی سن رفتند می ‌توان به منوچهر شاهسواری ، حبیب ایل ‌بیگی ، شبنم مقدمی ، فرشته طائرپور ، جواد رضویان ، نسیم ادبی ، جواد نوروزبیگی و … به عنوان حاضران مراسم اشاره کرد.

سر و صدای بچه ها در مراسم افتتاحیه نظم سالن را در برخی بخش ‌های برگزاری مراسم برهم می ‌زد.

نظرات خود در مورد سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را در پایین مطلب با ما  و دیگر علاقه مندان در میان بگذارید.

دیگر عکس های مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را می توانید در زیر مشاهده کنید:

افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

تبلیغ 1
تبلیغ 2
تبلیغ 3
تبلیغ 4

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
    دیدگاهی پیدا نشد! اولین نفری باشید که در این نوشته نظر می دهید.
We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications